کشاورزان خراسان جنوبی انگیزه ای برای برداشت محصول زرشک ندارند

اسحاقی گفت: خراسان جنوبی تنها استان دارای محصول زرشک در کشور است ولی متاسفانه کشاورزان این استان انگیزه ای برای برداشت محصول خود ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سلمان اسحاقی» دقایقی پیش در شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، اظهار داشت: بازارچه یزدان با حمایت های رئیس جمهور و تلاش های استاندار خراسان جنوبی باز شد و مردم خراسان جنوبی به خصوص زیرکوه دعاگوی ایشان هستند.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس در ادامه بیان کرد: تثبیت پایانه مرزی یزدان یکی از خواسته های کشوری بود که به لطف خدا محقق شد و در حوزه بین الملل امروز شاهد این هستیم که شروط شما را می پذیرند.

 

وی به بحث دانشگاه بزرگمهر قاینات اشاره کرد و گفت: در دولت قبلی دل های مردم را در این زمینه می لرزاندند و این دانشگاه مایه فخر و مباهات بخش علوم کشور است و امروز به لطف دولت انقلابی این دانشگاه تثبیت شده است.

 

اسحاقی با اشاره به مشکلات بخش زرشک خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال نزدیک شدن به فصل برداشت زرشک هستیم و خراسان جنوبی تنها استان دارای این محصول در کشور است اما مردم هیچ انگیزه ای برای برداشت آن ندارند.

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس ادامه داد: انبارهای استان مملو از زرشک است و اقتصاد کشاورزان این استان متضرر شده است و درخواست داریم تا فکری به حال این محصول بردارید.

 

اسحاقی با بیان اینکه تنها کارخانه شیر خراسان جنوبی در قاین حدود ۲ سال است که تعطیل شده است، افزود: درخواست داریم تا دستور دهید این کارخانه راه اندازی شود و خراسان جنوبی به کارخانه شیر مجهز شود. 

 

 

کد خبر 1093151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha