پایگاه‌های واکسیناسیون گیلان به ۲۴۰ پایگاه افزایش پیدا می‌کند

مهرابیان با بیان اینکه پایگاه‌های واکسیناسیون استان گیلان به ۲۴۰ پایگاه افزایش پیدا می‌کند گفت: تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های گیلان هم‌اینک به حدود ۸۳۴ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فردین مهرابیان» امروز (جمعه 19 شهریور) در برنامه گفت‌وگوی خبری آخرین آمار شیوع ویروس کرونا در استان گیلان را اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود تلاش‌های بی وقفه کادر درمان و واکسیناسیون مردم، بیماری کرونا همچنان در گیلان جولان می‌دهد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان هم‌اینک به حدود 834 نفر رسیده است عنوان کرد: تعداد بیماران کرونایی که جدیدا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند هم 16 نفر گزارش شده است.

 

مهرابیان با تاکید بر اینکه 154 نفر از بیماران کرونایی در حال حاضر در بخش‌های ICU و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند تصریح کرد: 104 نفر بیمار کرونایی نیز جدیدا در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان گیلان بستری شده‌اند.

 

وی تعداد کل بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان را نیز 163 نفر اعلام کرد و ابراز داشت: در گیلان مشاهده می‌کنیم که آمار بستری بیماران کرونایی کمی کاهش پیدا کرده است اما باید توجه داشته باشیم که ادامه روند نزولی بستری‌ها بستگی به مشارکت آحاد مردم دارد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را لازم و ضروری خواند و اضافه کرد: باید حتما فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی مدنظر قرار گیرد و از ماسک و لوازم بهداشت فردی استفاده شود.

 

مهرابیان اجتناب از عادی انگاری بیماری را توسط مردم امری بسیار مهم دانست و اذعان کرد: شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجتناب از حضور در تجمعات و مواردی نظیر این باید حتما در دستور کار قرار داشته باشد.


 
وی تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون را هم مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از روز شنبه یعنی فردا پایگاه‌های واکسیناسیون گیلان به بیش از 240 پایگاه افزایش پیدا می‌کند همچنین تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون و متغیر استان در شهرستان رشت به بیش از 70 پایگاه خواهد رسید.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه حدود 49 پایگاه ثابت واکسیناسیون در شهر رشت به انجام واکسیناسیون مردم اقدام می‌کنند خاطرنشان کرد: مردم اطلاعات لازم در مورد پایگاه‌های واکسیناسیون را می‌توانند در پرتال اطلاع رسانی دانشگاه مشاهده کنند همچنین سامانه تلفنی 4401 هم تا ساعت 11 شب پاسخگوی مردم است.

 

کد خبر 1093152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha