طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی نیازمند به روز رسانی است

نخعی گفت: انتقال آب از دریای عمان و هم انتقال آب اگر از مسیر خلیج فارس می خواهد اتفاق بیفتد باید متناسب با خواسته های مردم و قابلیت های خراسان جنوبی تغییر، تدوین و مجدد به روز رسانی و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی نخعی» دقایقی پیش در شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، اظهار کرد: بعد از 22 سال سند توسعه نهبندان نتوانسته چهره این شهرستان را دگرگون کند، این سند باید مجدد مصوبه هیئت وزیران را گرفته و به روز رسانی شود.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در خانه ملت با بیان اینکه حضور شرکت های توسعه ای می تواند در دگرگون کردن چهره شهرهای سربیشه و نهبندان تاثیرگذار باشد، گفت: این شرکت ها باید برای رونق تولید به استان ورود کنند.

 

نخعی با اشاره به کمبودها و مشکلات استان خراسان جنوبی، گفت: موضوع آب بزرگترین چالش حال حاضر و آینده استان است، مسیر فعلی آب که از طریق خلیج فارس برای استان در نظر گرفته شده بیشتر شبیه مزاح است و هیچ تناسبی با ظرفیت های استان و خواسته های مردم ندارد.

 

وی تصریح کرد: انتقال آب از دریای عمان و هم انتقال آب اگر از مسیر خلیج فارس می خواهد اتفاق بیفتد باید متناسب با خواسته های مردم و قابلیت های استان تغییر، تدوین و مجدد بروز رسانی و اجرا شود.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در خانه ملت با بیان اینکه استان خراسان جنوبی یکی از دورترین استان ها به پایتخت کشور است، افزود: زیرساخت های ارتباطی جاده ای، ریلی و هوایی استان بسیار ضعیف هستند، امیدواریم دولت سیزدهم به این بخش نگاه ویژه ای داشته باشد.

 

نخعی ادامه داد: به عنوان عضو کمسیون انژری مجلس می گوییم زیرساخت های انرژی استان بسیار ضعیف است، نیاز است منبع پایدار پارس جنوبی به استان متصل شود، اتصال خط لوله جدید از پارس جنوبی به استان از مطالبات ما است.

 

وی گفت: صادرات زیاد فراورده های نفتی به افغانستان داریم ولی فاقد خط لوله های فرآورده های نفتی هستم و از ظرفیت تانکرهای جاده ای استفاده می شود لذا حتما باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود و خط انتقال اتیلن برای استان با دستور رئیس جمهور در دستور کار باشد که خود زیرساخت خوبی برای صنایع زیر دست پتروشیمی که صنایع کم آب بری هستند خواهند بود.

 

این مسئول با بیان اینکه مرز یکی از مهمترین پتانسیل های استان است، اضافه کرد: شرایط مرزی کنونی برای مردم مرزنشین عایدات قابل توجه ای نداشته است لذا رئیس جهور باید بر مراودات بیشتر بر افغانستان تاکید کند، تجارت چمدانی تا زمانی که به شکل واقعی انجام نگیرد خیلی نمی تواند در خدمت مردم مرز نشین قرار بگیرد.

کد خبر 1093154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha