بزرگداشت آیت الله حکیم در تهران/ مراجع در مبارزه با داعش نقش محوری داشتند

حجت الاسلام والمسلمین اکرمی با اشاره به جایگاه مراجع تقلید در جهان اسلام گفت: مراجع تقلید در مبارزه با داعش نقش محوری داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، در پی درگذشت آیت الله سید محمد طباطبایی حکیم، نوه مرجع بزرگ سید محسن حکیم و خواهرزاده شهید محمدباقر حکیم و از مراجع بزرگ تقلید در هفته گذشته، مراسم های بزرگداشتی برای ایشان توسط علما و شخصیت های مذهبی و دینی در ایران برگزار شد. 

 

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدطباطبایی» مسئول گروه فرهنگی اوقات و مسئول کتابخانه و حسینه آیت الله سیدمهدی طباطبایی در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت الله حکیم در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مراسم بزرگداشت آیت الله سیدمحمد طباطبایی حکیم با حضور مبلغان و خطبا در حسینیه آیت الله سیدمهدی طباطبایی برگزار شد.

 

 امام جماعت مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) واقع در خیابان غیاثی تهران افزد: حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی سخنران این مراسم بود که درباره جایگاه مراجع و مرجعیت در میان مردم مباحثی مطرح کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در ادامه بزرگداشت آیت الله سیدمحمد طباطبایی حکیم ذاکران اهل بیت (ع) مدیحه سرایی کردند.

براساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «سید رضا اکرمی» نیز در مراسم بزرگداشت آیت الله سیدمحمد طباطبایی حکیم که در حسینیه آیت الله طباطبایی برگزار شد، گفت: مراجع تقلید همچنان در میان مردم مورد احترام هستند به ویژه مراجعی که مشی انقلابی و مشی مبارزاتی داشته اند.

 

 نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت الله حکیم جزو شخصیت های مبارز بودند که سال ها در زندان های رژیم بعث زندانی بود، خاطرنشان کرد: شخصیت هایی همچون مرحوم آیت الله سید مهدی طباطبایی که در مقام یک فقیه و استاد اخلاق توانسته بود یک مجتمع فرهنگی، مذهبی و دینی در جنوب تهران راه اندازی کند همواره مردم را به تقلید از مراجع بزرگ تقلید دعودت می کرد.

وی با بیان اینکه همچنان مرجعیت زنده است و مردم از مراجع تقلید دفاع، حمایت و تقلید می کنند، تصریح کرد: نمونه بارزش در ایران در تبعیت از ولی فقیه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و در عراق از همه مراجع که در مبارزه با داعش می توانیم مشاهده کنیم.

 

کد خبر 1093159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha