اعلام برنامه وزارت بهداشت عراق به زایران اربعین درباره واکسیناسیون

وزارت بهداشت عراق برای زایران اربعین امام حسین(ع) که پیاده به شهر کربلا می آیند، موضوع های مهم از جمله واکسیناسیون و بازنکردن مرزها را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، ریاض عبدالامیر الحلفی، مدیرکل اداره سلامت در وزارت بهداشت عراق گفت: شهروندان و زایران می توانند دوز دوم را در هر مکانی که هستند، با نشان دادن کارت دوز اول، دوز دوم را دریافت کنند و به صورت الکترونیکی در وزارتخانه ثبت می شود.

 

الحلفی افزود: واکسیناسیون زایران پیاده به دلیل وجود عوارض واکسن ها امکان پذیر نیست. شاید آنها در معرض خطر قرار گیرند.آنها ممکن است از مناطقی عبور کنند که مراکز بهداشتی نداشته باشد و درجاده با مشکل و سختی روبه رو شوند.

 

وی ادامه داد: این وزارتخانه تصمیم دارد که مراکز واکسیناسیون در آستان های مقدس حسینی و عباسی را برای زایرانی که قصد اقامت بیش از یک روز در شهر کربلای معلی را دارند، باز کند.

 

الحلفی گفت: سومین موج این بیماری با کاهش یافته است، اما هنوز ما در شرایط بحران این بیماری قرار داریم و خطرناک است، به خصوص که ما در عراق تاکنون درصد خوبی برای واکسیناسیون به دست نیاوردیم.

 

وی تاکید کرد: امکان بازکردن مرزها برای تعداد بیشتر زایران خارجی وجود ندارد، زیرا این مسئله از توانایی بهداشتی ما برای بررسی و معاینه فراتر است، ممکن است از آنها ویروس های جدید جهش یافته وارد کشور شود.

کد خبر 1093210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha