واقف شیروانی، باغ گردو خود را وقف دانش آموزان بی بضاعت کرد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: واقف شیروانی باغ گردوی خود را وقف دانش آموزان بی بضاعت دهستان جیرستان از توابع بخش قوشخانه این شهرستان کرد.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: واقف خیراندیش «غلامحسن پیرزاده» یک قطعه باغ گردو به مساحت تقریبی ۳هزارمترمربع و به ارزش تقریبی ۵ میلیارد و ۵۰۰  میلیون ریال را به نیت کمک به دانش بی بضاعت دهستان جیرستان شهرستان شیروان وقف کرد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان با بیان اینکه این چهارمین وقف شهرستان شیروان در سال جاری است، خاطرنشان کرد: نخستین موقوفات شیروان در سال جاری شامل دو وقف به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال به ثبت است.

 

 علیپور اضافه کرد: یکی از موقوفات شامل ۵ درخت مثمر به نیت پنج تن در زمینی به مساحت ۵۰ مترمربع و همچنین یک قطعه باغ میم انگور به نیت عزدارای سیدالشهدا در زمینی به مساحت هزار مترمربع است.

 

وی ضمن تشکر از واقفان در این امر خیر و خداپسندانه عنوان کرد: توصیه می شود واقفان موقوفات را در زمینه ازدواج، قرآن، کمک به معلولان، دانش آموزان نیازمند و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هزینه کنند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، مرم همچنان در کمک به کارهای خیر و خداپسندانه پیشگام هستند و گام های بزرگ تری در این زمینه بر خواهند داشت.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: اینک تعداد کل رقبات این شهرستان سه هزار و ۱۶۷ مورد، بقاع متبرکه ۶۱ و تعداد موقوفات ۹۵۴ مورد است.

 

 

 

کد خبر 1093212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha