تقویت باورهای اعتقادی مردم مهم ترین راهپیشگیری از آسیب های اجتماعی است

سرهنگ گلالی با اشاره به نقش انکارناپذیراعتقادات و آموزه های دینی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: هدف شبکه هاي اجتماعی تخريب هويت ملي و باورهاي اعقتادي مردم است.

سرهنگ «علی گلالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: تقويت اعتقادات و باورهاي ديني در ميان نسل جوان و نوجوان مهمترين راهكار كاهش آسيب هاي اجتماعي است.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان افزود: بي توجهي به آموزه هاي ديني در قالب موج تهاجم فرهنگي، به شكل هاي مختلف جوانان را تهديد مي كند و نهادهاي متولي امور ديني مسئوليت تبيين و ترويج دين را در بين نوجوانان وجوانان بر عهده دارند.

 

وی تصریح کرد: دشمن با تولید شبکه های اجتماعی و با برنامه ريزي دقيق در اين خصوص سعي دارد با شبه افکنی و رخنه در افكار جوانان هويت ديني و اسلامي را از خانواده هاي ما بگيرد، بنابراین لازم است خانواده های دانش آموزان با دقت نظر و مراقبت بيشتري دسيسه هاي دشمنان را نقش برآب كنند.


سرهنگ گلالی افزود: ماهواره و شبکه های اجتماعی بيش از آنکه يک معضل و آسیب اجتماعی، اخلاقى و روانى باشند، يک معضل فرهنگى هستند و همه مردم بخصوص دانش آموزان بايستي تهديدات و آسيب هاي استفاده از اين تجهيزات را جدي گرفته و با هوشياري و دقت كامل به امنيت محيط زندگي خود كمك كنند.


معاون اجتماعي لرستان با تاکيد براينکه دشمن در جنگ نرم در تمامي حوزه هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي ورود پيدا کرده است، گفت: تخريب هويت ملي و تزلزل بنيان اخلاقي خانواده و اتلاف وقت، تحقير سنت هاي ملي و ترويج فرهنگ بيگانه، تخريب هويت ملي، ترويج مدگرايي و ارائه مدهاي آرايشي نابهنجار، تزلزل بنيان اخلاقي خانواده، اتلاف وقت و از بين بردن روحيه اعتماد به نفس ازجمله آسيب هاي اجتماعی است.


سرهنگ گلالی، بیان داشت: امروزه دشمن به صورت شبانه روزي و با صرف هزينه هاي بسيار گزاف در صدد برنامه ريزي جهت انحراف جامعه اسلامی و کشورهاي مسلمان بوده که به طرز بسيار ماهرانه اي نيات شوم و پليد خود را القاء کند و کانون توجهات و مرکز ثقل اين برنامه ريزي ها از جمله خانواده ها را مورد هدف قرار دهد.


این مقام انتظامی استان، تصریح کرد: دشمن ديروز در پشت خاکريزها بوده و اگر امروز واقع بينانه نگاه کنيم مي بينيم به صورت خاموش و بدون هرگونه غرش هواپيما و توپ و تانک در درون خانواده ها نفوذ کرده است.


معاون اجتماعی لرستان نقش اعتقادات ديني در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: تقویت اعتقادات دینی شاه کليد مقابله با کليه معضلات و آسیب های اجتماعی است.

کد خبر 1093217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha