برگزاری دومین جشنواره رسانه ای «ابوذر»  در استان مرکزی

ربیعی از برگزاری دومین جشنواره استانی رسانه ای ابوذر در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «احسان ربیعی» با اعلام برگزاری دومین جشنواره استانی رسانه ای «ابوذر» در استان مرکزی و در جمع خبرنگاران گفت: این جشنواره با محورهای امنیت پایدار، امیدآفرینی، نشاط اجتماعی، سبک زندگی، روحیه جهادی و انقلابی، الگوسازی و مطالبه کارآمدی، آسیب های اجتماعی، مدیریت بر فضای مجازی، اتکا بر توانمندی های داخلی، مانع زدایی از تولید و دشمن شناسی برگزار می شود.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی با اشاره به اینکه  موضوعاتی همچون طلاق، اعتیاد، قاچاق، گران فروشی، محرومیت و بیکاری از زیرمجموعه‌های محور آسیب‌های اجتماعی در این جشنواره است، افزود: اصحاب رسانه می توانند علاوه بر اینکه با فعالیت های محتوایی خود در راستای رفع آسیب های اجتماعی تلاش می کنند، آثار فاخر نیز در این زمینه ها تولید و برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی از دیگر محورهای این جشنواره است، بیان کرد:شبیه سازی نبرد با بیماری کرونا با فرهنگ دفاع مقدس و مجاهدت های انجام شده در طول بیماری کرونا، ازدواج، خانواده، فرزندآوری، عفاف و حجاب، نهضت کمک مومنانه و انفاق، اصلاح الگوی مصرف، نماز و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر  از زیرمجموعه های محور سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به گستردگی این موضوع انتظار می رود آثار قابل توجهی در این راستا تولید و ارسال شود چرا که پرداختن به موضوعات بالا بسیار مهم و نتایج آن می تواند بسیار اثر گذار در امور مختلف باشد.

 

جشنواره رسانه ای ابوذز از بزرگترین رویدادهای رسانه ای استان

 

ربیعی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه جشنواره رسانه ای ابوذر یکی از بزرگترین رویدادهای رسانه ای در استان مرکزی است، ادامه داد: این جشنواره در ۱۱ قالب خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، یادداشت، کاریکاتور، مستند کوتاه، کلیپ، موشن گرافیک، اینفوگرافیک و عکس برگزار خواهد شد.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی ادامه داد: رسانه ها نقش موثری در راستای فرهنگ سازی دارند و این جشنواره فرصت مناسبی برای مشارکت گسترده و اجرای یک جهاد فرهنگی در جامعه است.

 

وی یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری را راه اندازی نهضت تولید محتوا در فضای مجازی دانست و اضافه کرد: خوشبختانه در این خصوص پیشرفت ها و اقدامات قابل توجهی در سطح کشور و استان مرکزی انجام شده و امیدواریم دومین جشنواره ابوذر استان مرکزی بتواند علاوه بر شناسایی آثار محتوایی فاخر استعدادها و ظرفیت ها را نیز بهتر شناسایی کند.

 

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رشادت ها و از خودگذشتگی های دلیر مردان ایران امری ضروری است.

 

ربیعی با توجه به گرامیداشت چهل و یکمین هفته دفاع مقدس توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی را یکی از رویکردهای مهم دومین جشنواره ابوذر در استان مرکزی دانست و ادامه داد: امیدواریم رسانه های استان مرکزی که تلاش های زیادی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می دهند آثار قابل توجهی در این راستا به جشنواره ارسال کنند.

 

این مقام مسئول آخرین مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ابوذر استان مرکزی ۳۰را آبان ماه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: آثاری قابلیت شرکت در جشنواره را خواهند داشت که از ابتدای دی ۱۳۹۹ لغایت ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در رسانه ها منتشر شده باشند، ارسال کند.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی در پایان در خصوص نحوه ارسال آثار به جشنواره استانی اشاره کرد و  ادامه داد: اصحاب رسانه می توانند آثار خود را در پیام رسان تلگرام به آیدی@Resanehmarkazi  و یا به نشانی ایمیل Resanehmarkazi@gmail.com   ارسال کنند.

کد خبر 1093354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha