خودروهای آتش‌ نشانی شیراز به جی پی اس متصل هستند

قانع گفت: خودروهای آتش‌ نشانی شیراز به جی پی اس متصل هستند و در صورت تماس با تلفن ثابت با سامانه ۱۲۵ نقطه یابی دقیق از روی تلفن‌های ثابت انجام و آتش نشانان به محل حادثه اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد هادی قانع»، امروز (شنبه 20 شهریور) با اشاره به برگزاری جشنواره «شهر ایمن» در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: سومین دوره جشنواره «شهر ایمن» در شیراز در مهر 1400 برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: بیش از ۹۰ درصد حوادث در پی بی اطلاعی و کم اطلاعی شهروندان در مورد مسائل ایمنی به وقوع می پیوندد و جشنواره «شهر ایمن» در هشت محور به اطلاع رسانی در این زمینه می پردازد.

وی اضافه کرد: دومین دوره این جشنواره در  سال ۹۸ و در قالب بازدید از مجتمع‌ های مسکونی و ساختمان‌ های بلند مرتبه و برگزاری دوره‌ های آموزش ایمنی در شیراز برگزار شد و سومین دوره آن در سال 99 به علت پاندمی کرونا برگزار نشد.

قانع اعلام کرد: اما سومین دوره آن 7 مهر و همزمان با روز «آتش نشان» و با موضوع «مشارکت شهروندان» در شش محور برگزار خواهد شد و اختتامیه جشنواره و معرفی برترین‌ ها نیز در اسفند امسال برگزار می شود.

وی ادامه داد: در سومین دوره این جشنواره شاهد ارائه آموزش محلات با شناسایی ۲۲ محله پرخطر، بازدید از مراکز آموزشی و دانش آموزان مراکز مذهبی و مساجد و آموزش به خادمان، بسیجیان و خانه‌ های داوطلب و فرهنگسراها هستیم.

قانع در بخش دیگری در این نشست با اشاره به انجام عملیات توسط آتش نشانی شیراز در سال 1400 بیان کرد: تا پایان مرداد هفت هزار و 541 عملیات به انجام رسیده که 2 هزار و 483 مورد آن مربوط به اطفای حریق بوده است.

وی افزود: تا پایان مرداد امسال، ۱۵۰ عملیات توسط بانوان آتش ‌نشان در شیراز پوشش داده شده است و ایستگاه آتش نشانی نیز در کوهستان دراک با توجه حجم زیاد عملیات‌های پیرامونی این منطقه تجهیز شده است.

قانع با اشاره به اجرای طرح «حافظان شهر من» گفت: این طرح که مهم ترین بخش آن بر پیشگیری متمرکز شده از فروردین امسال اجرا شد و چندین وبنیار آموزشی نیز در خصوص آن به انجام رسید.

رئیس سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد: چندین ایستگاه جدید آتش نشانی در دست اجرا داریم که یکی از مهمترین آنها ایستگاه «گویم» به عنوان ایستگاه مادر و دومین ایستگاه بزرگ آتش نشانی شیراز است.

وی از اتصال خودروهای آتش‌ نشانی به جی پی اس خبر داد و عنوان کرد: در صورت تماس با تلفن ثابت با سامانه ۱۲۵ نقطه یابی دقیق از روی تلفن‌های ثابت انجام می شود و در کوتاه ترین زمان ممکن، آتش نشانان به محل حادثه اعزام خواهند شد.

 

کد خبر 1093387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha