کتابخانه ها نقش بسزایی در پیشرفت هر جامعه ای دارند

موحدیان گفت: نقش کتابخانه ها در پیشرفت جامعه مهم است اما برای پیشرفت فضاهای کتابخانه ای نیاز به همراهی و همیاری سایر دستگاه های اجرایی دارد و البته در کنار این تعاملات باید پیگیری موثر نیز انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن موحدیان» در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: ما  در مقام یک مسئول باید در راستای اهداف و دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  که همان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است قدم برداریم.


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نقش کتابخانه ها را در پیشرفت جامعه مهم دانست و افزود: برای پیشرفت فضاهای کتابخانه ای نیاز به همراهی و همیاری سایر دستگاه های اجرایی دارد و البته در کنار این تعاملات باید پیگیری موثر نیز انجام شود.

 

موحدیان وجود سمن ها را در توسعه کتابخانه ها موثر خواند و افزود: می توان با استفاده از ظرفیت سمن ها مجامع خیرین در راستای احداث کتابخانه و یا برگزاری  برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی با محوریت کتاب را راه اندازی کنیم.


وی تصریح کرد: حضور افرادی از جنس مردم در قالب محافل ادبی، نشست های کتابخوانی و ... می تواند تاثیر بیشتری برای ترغیب مشارکتهای مردمی در امر توسعه فضاها و خدمات کتابخانه ای داشته باشد.

کد خبر 1093457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha