تدابیر لازم برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین و بازگشایی برخی مشاغل به عهده فرمانداران است

استاندار کرمان برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی و بازگشایی برخی مشاغل را به عهده فرمانداران گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند شنبه(20 شهریور) در جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا از بروز مواردی از بیماری قارچ سیاه در استان خبر داد.

 



استاندار کرمان با اشاره به اینکه اگر در مراکز رسمی دولتی و داروخانه ها بیمه به کمک نیاید، افرادی که تمکن مالی ندارند، اصلا" توان تامین دارو نخواهند داشت؛ افزود: درمان هزینه بسیار بالایی دارد  و دانشگاه های علوم پزشکی خود را حتما" ملزم کنند داروی این بیماری را داشته و دقیق تحت یک سامانه توزیع و رصد شود.

 




وی با تاکید بر اینکه دستگاه های نظارتی توجه داشته باشند که بازار سیاه این داروها به وجود نیاید؛ گفت: در اوج بیماری کرونا حدود دو هزار و  300 تا دو هزار و 500 تخت کرونایی در سطح استان آماده شده بود و باید این وضعیت حفظ شود و در فرصتی که حجم بیماری کمتر می شود، توسط دانشگاه های علوم پزشکی و مسئولان پیگیری و آمادگی افزایش داده شود زیرا معلوم نیست در آینده چه اتفاقی می افتد.

 




استاندار کرمان در ادامه سخنانش با بیان اینکه تا این لحظه پذیرش عراق قطعی نشده و اعزام به اربعین عمومی نیست؛ تصریح کرد: از مردم درخواست داریم بدون توجه به اطلاعیه های رسمی حج و زیارت هیچ اقدامی برای اعزام و تردد زمینی انجام ندهند و هرگونه تصمیم جدی در بحث اربعین از طریق مراجع رسمی اعلام می شود.

 




وی برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در سطح استان را به عهده فرمانداران گذاشت و با بیان اینکه مراسم ایام محرم را به خوبی مدیریت کردیم؛ گفت: 70 درصد از هیئت های مذهبی مسائل را رعایت کردند و اربعین را هم می شود اینگونه مدیریت کرد.




زینی وند ادامه داد: اما در جاهایی که وضعیت کرونایی قرمز است محدودیت ها بیشتر است و در نقاط دیگر برای برگزاری مراسم فرمانداران مکان های خاصی را با رعایت پروتکل ها در نظر بگیرند و پیاده روی ها را محدود کنند.

 



وی در ادامه تاکید کرد: آموزش و پرورش استان کرمان باید آمادگی هر شرایطی را داشته باشد و کمیسیون دانشجویی نیز در هفته جاری برگزار و مروری بر شرایط موجود داشته باشد تا وضعیت استان را بدانیم.

 




زینی وند در خصوص بازگشایی برخی مشاغل هم با این توضیح که حکم کلی برای همه استان نمی دهیم زیرا وضعیت شهرستان ها متفاوت است؛ خاطرنشان کرد: هر فرماندار براساس وضعیت شهرستان تصمیم گیری کند.




وی در پایان بر لزوم ایجاد آمادگی بیشتر در استان برای واکسیناسیون تاکید کرد.

 

 

کد خبر 1093462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha