هنرمندان  مبل و منبت ملایری به نمایشگاه اکسپو دبی  می روند

کریمی گفت:هنرمندان مبل و منبت ملایریه منظور معرفی هنر منبت ملایر به نمایشگاه اکسپو در دبی می روند.

 «یدالله کریمی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر با اشاره به اینکه اکسپو ۲۰۲۱ رویدادی جهانی است که امسال به میزبانی دبی برگزار می‌شود گفت: این رویداد  در طی آن ملل مختلف دستاوردهای خود را در تمامی زمینه‌ها به نمایش ‌گذاشته و فرصتی بی‌نظیر را جهت عرضه فناوری‌های جهانی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد و یکی از طولانی ترین و جالب توجه ترین نمایشگاه هایی که در طول سال برگزار شده و در آن دستاوردهایی در حوزه های صنعت، فناوری، گردشگری، تجاری و صنایع دستی به نمایش گذاشته می شود،

رئیس هیئت مدیره بازار مبل ملایر افزود: نمایشگاه اکسپو برای اولین بار در سال ۱۸۴۴  و به میزبانی شهر پاریس برگزار شد و از آن پس برگزاری اکسپو به رسمی جهانی تبدیل شدکه هر ۵ سال یکبار در دنیا برگزار می گردد آخرین بار نیز در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی قزاقستان برگزار شد.

 وی گفت: این نمایشگاه از تاریخ  ۲۸ مهر ۱۴۰۰ (۲۰,اکتبر) آغاز و تا فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت طول دوره نمایشگاه ۶ ماهه بوده و انتظار می‌رود بسیار مورد استقبال گردشگران و صاحبان مشاغل و علاقمندان فن آوری های نوین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه هر پنج سال یک بار با حضور ۱۹۰ کشور دنیا برگزار می‌شود که به آن المپیک اقتصادی جهان گفته می‌شود و تنها برندهای بزرگ دنیا می‌توانند در آن حضور پیدا کنند گفت:ملایر نیز با توجه به اینکه دارای برند جهانی مبل و منبت است توانسته در این نمایشگاه حضور پیدا کند.

 وی از حضور هنرمندان ملایری در این نمایشگاه خبر داد و گفت: به منظور معرفی هنر منبت ملایر تجهیزات مبلمان پاویون ایران در این نمایشگاه توسط هنرمندان و صنعتگران  شهر جهانی مبلمان منبت تهیه می شود و همچنین اجرای زنده منبت و پیکر تراشی و رویدادهای زنده از فرهنگ و آیین سنتی و اقوام  ایران در نمایشگاه برقرار خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره بازار مبل ملایر از رونمایی یک اثر منبت کاری شده در ملایر خبر داد و گفت: اثر فاخر پیکرتراشی عقاب توسط منبت‌کاران و هنرمندان ملایری طراحی و برای حضور در نمایشگاه اکپسو آماده شده که علاوه بر این اثر، چندین اثر هنری دیگر نیز تهیه شده است.

 کریمی گفت:  این اثر  از چوب راش و توسط تن از استادکاران منبت در ملایر به نام‌های حبیب‌الله و احمد محبی‌نیا است طی مدت دو ماه ساخته شده است.

، وی در ادامه با اشاره به اینکه  هنرمندان ملایری در این نمایشگاه این نمایشگاه به‌مدت یک هفته با تبلیغات تلویزیونی مبل ملایر حضور خواهند داشت و همزمان در کشورهای عربی حوزه خلیج تبلیغاتی برای ارائه هنر منبت‌کاران ملایری خواهند داشت افزود: تیزر مبل و منبت ملایر به زبان انگلیسی ‌و زیرنویس عربی برای پخش در کشورهای عربی و نمایشگاه اکسپو تهیه و تدوین  شده است .

کد خبر 1093504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha