ایمنی مساجد کلانشهر اصفهان افزایش یافته است/ آموزش خادمین برای افزایش ایمنی

گلابی گفت: با اجرای برنامه منظم کوتاه مدت ایمنی مساجد این شهر افزایش و بسته های حمایتی در این خصوص پیش بینی و اجرا شده است.

«محسن گلابی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به جایگاه مسجد به عنوان یک مرکز عمومی و محل اجتماعات مردم  اظهارداشت: توجه به ایمنی و مدیریت بحران در این مراکز اهمیت و جایگاه خاصی دارد که توسط متولیان این نهاد مورد توجه و البته سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیز به آن رسیدگی کرده است.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: با بررسی های انجام شده که با مشارکت شهرداری اصفهان این موضوع رفع و آمار مساجد دارای این بیمه به نزدیک 100 درصد افزایش یافت.

 

وی ادامه داد: نظارت بر رعایت اصول ایمنی جز ماموریت های مهم این سازمان بوده که در مقاطع مختلف زمانی مثل پیش از فرارسیدن ماه محرم و ماه مبارک رمضان به دلیل افزایش برنامه ها صورت گرفته است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به تاثیر کرونا نسبت به برنامه های گذشته مساجد و کاهش حجم فعالیت ها اما نظارت وجود داشته ولی کاهش نسبی هم وجود دارد اما این اقدام در همه سال ها توانسته بر افزایش ایمنی اثر بگذارد.

 

گلابی دسترسی به انشعاب هیدارات را در بخش عمده از مساجد بین 500 تا هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: راه های اضطراری و خروجی خاص برای شرایط بحرانی در بالای 60 درصد مساجد این شهر پیش بینی نشده که راهکارهایی نیز ارائه شده است.

 

*آموزش خادمین برای افزایش ایمنی

 

وی آموزش خادمین و متولیان مساجد را از دیگر برنامه های این سازمان در حوزه پیشگیری از حوادث اشاره کرد و گفت: این اقدام نقش کارآمدی در تقویت عملکرد آنان در شرایط خاص و توجه به اصول قانونی و ایمنی بوده است.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان رعایت اصول را توصیه کرد و از متولیان امر خواست تا نسبت به این چنین مولفه های مهمی دغدغه مند بنگرند و مانع از بروز حادثه  و یا تسریع در دسترسی به خدمات داشته باشند.

 

وی یادآورشد: کمترین تعداد مسجد رد مسیر سیل و رودخانه ها قرار دارند و دسترسی نیروهای امدادی به این پایگاه های دینی در صورت بروز حادثه تسهیل شده و این ضریب خدمات رسانی را افزایش می دهد.

 

گلابی نصب سامانه اعلام حریق مکانیزه در مساجد را ضروری خواند و گفت: 10 درصد از مساجد و مراکز دینی اصفهان از این فناوری برخوردارند که برای مابقی نیز باید این اقدام صورت بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید بررسی و تمهیدات لازم برای مساجد واقع در بافت فرسوده انجام گیرد و از وسایلی که احتمال حریق را مثل چادر افزایش می دهد دوری کرده و مسیر را برای ورود کلیه خودروهای امدادی آماده سازی و موانع را باز کرد.

کد خبر 1093505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha