متاسفانه باغ‌موزه دفاع مقدس خوزستان تنها ۳۵ درصد پیشرفت داشته است

سردار حاجتی گفت: متاسفانه باغ‌موزه دفاع مقدس تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بعد از سال ۹۷ که کلنگ آن به زمین زده شده آنچنان کاری در آن صورت نگرفته در حالی که تاکنون باید ۷۰ تا ۸۰ درصد کار انجام می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار عبدالرضا حاجتی» عصر امروز (شنبه 20 شهریور) در جلسه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اظهار کرد: در خوزستانی هستیم که پایتخت دفاع مقدس بوده و تنها استانی هستیم که پنج باغ‌موزه در سطح استان دارد و هیچ کدام به جایی نرسیده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: خوزستان دارای 23 هزار شهید، 35 هزار جانباز، سه هزار و 500 آزاده، یک هزار و 500 شهیده و 196 شهید روحانی است و 422 شهید گمنام در 13 نقطه استان مدفون هستند.

 

وی با بیان اینکه سالانه بیش از سه میلیون زائر از سراسر کشور جهت شرکت در مراسم راهیان نور وارد خوزستان می‌شود اضافه کرد: خوزستان دارای دو مرز زمینی با کشور عراق است و اکثر عملیات‌های بزرگ کشور در این استان انجام شده و بیشترین شهدای کشور نیز از این استان پر کشیدند، خوزستانی که تمام لشکرها و تیپ‌ها چه ارتش، چه سپاه و چه بسیج شهدایی را تقدیم کردند.

 

سردار حاجتی تصریح کرد: با این وجود متاسفانه باغ‌موزه دفاع مقدس تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بعد از سال 97 که کلنگ آن به زمین زده شده آنچنان کاری در آن صورت نگرفته در حالی که تاکنون باید 70 تا 80 درصد کار انجام می‌شد.

 

وی با بیان اینکه باید نگاه به باغ‌موزه خوزستان نگاه ملی باشد عنوان کرد: خوزستان موزه دفاع مقدس ایران است و در هر شهری آثار زیادی از دوران دفاع مقدس باقی مانده است؛ امکاناتی که برای باغ‌موزه استان باید استفاده می‌شد در حال تاراج است و به باغ‌موزه دفاع مقدس تهران منتقل شده و این یک درد است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ابراز کرد: در حوزه دفاع مقدس 2 واحد درسی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و در حوزه نشر و ادبیات دفاع مقدس، نویسندگی، نشر کتب، خبرگزاری دفاع مقدس، دانشنامه‌ها و پایان‌نامه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

وی اذعان کرد: امسال سعی کردیم هفته دفاع مقدس را متفاوت از سال‌های گذشته ببینیم و در این راستا در رابطه با آرامستان‌ها جلساتی با شهرداری‌ها داشتم و تفاهم‌نامه‌هایی با لوله‌سازی، بنیاد شهید، کتابخانه‌های عمومی، صدا و سیمای مرکز استان و آبادان، ارشاد اسلامی، حوزه هنری، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، منطقه آزاد اروند، نخبگان، کانون پرورش فکری، ارتش، سپاه و ناجا، مناطق نفت‌خیز جنوب، مساجد، گروه‌های سرود، امور بانوان استانداری و فرمانداری‌ها بسته شده است.

 

سردار حاجتی خاطر نشان کرد: سال گذشته مراسم تجلیل از یک میلیون رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد که بازخورد خوبی داشت، امسال 20 هزار سهمیه به خوزستان ابلاغ شده و در اهواز 250 نفر تجلیل می‌شود.

 

وی ادامه داد: تجلیل از بهترین‌های دفاع مقدس، 41 فرمانده دفاع مقدس از ارتش، سپاه، ناجا و جهاد سازندگی، تجلیل از نام‌آوران کل بعثت، نویسندگان دفاع مقدس، نخبگان و اساتید دفاع مقدس، رونمایی از 25 تا 30 جلد کتاب دفاع مقدس، رونمایی از تندیس شهید سبحانی، افتتاح مزار شهید علی هاشمی، چندین شب شعر و ...از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از ثبت هفت هزار جلد سند و کتاب ارزشمند دفاع مقدس برای اولین بار در سامانه کشوری  دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: تبدیل کتاب‌های دفاع مقدس به کتاب صوتی و افتتاح اولین محل ضبط کتاب‌های دفاع مقدس در کتابخانه‌ مرکزی اهواز از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

وی یاد آور شد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری اهواز منعقد شد که در پنج منطقه شهرداری به مناسبت چهل و یکمین سالروز دفاع مقدس نخل‌هایی را با نام شهدای جاویدالاثر که پیکر آنها هیچ گاه بازنگشته نامگذاری کنیم که هر منطقه 205 نخل در سطح اهواز نامگذاری می‌شود.

 

کد خبر 1093513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha