۴۳۳ شهید گمنام در ۱۴۰ نقطه خوزستان خاکسپاری شده است

عبیات با بیان اینکه ۳۳ یادمان‌ در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خوزستان وجود دارد گفت: ۴۳۳ شهید گمنام در ۱۴۰ نقطه استان خاکسپاری شده‌اند که تاکنون ۸۵ یادمان ساخته شده و ۵۵ یادمان در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فاضل عبیات» عصر امروز (شنبه 20 شهریور) در نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، با ارائه گزارشی در خصوص پروژه‌های در دست احداث حوزه دفاع مقدس خوزستان اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها فاز اول باغ‌موزه دفاع مقدس اهواز است که در ماه‌های اخیر اتفاقات خوبی در رابطه با اعتبارات موزه صورت گرفته و برای اولین بار در قانون بودجه کشور هم ردیف اعتبار مختص این پروژه با نام باع‌موزه دفاع مقدس آماده و ابلاغ شده است.

 

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه این موزه در پارک شهرووند اهواز در حال احداث بوده و مجموعه‌ای با ظرفیت‌های بالا است و فاز اول آن به مراحل خوبی رسیده اضافه کرد: این باغ‌موزه تثیر بسیاری بر نشر فرهنگ ایثار و شهادت و اثرات خوب آن در میان مردم باشد چرا که این فرهنگ برای ما یک سرمایه است و همه باید از آن استفاده کنیم.

 

وی از دیگر پروژه‌های در دست اجرا را لایروبی کانال و پاکسازی ساختمان‌های محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان دانست که در سال ۹۷ آغاز شد و قرار بود سال ۹۹ به پایان برسد، اما همچنان درصدی از کار باقی مانده ابراز کرد: این باغ موزه در یک جا و موقعیت کاملا طبیعی برای نمایش دادن فضا و روح جنگ احداث شده است.

 

عبیات عنوان کرد: احداث سرویس‌های بهداشتی موزه دفاع مقدس دزفول، سالن جلسات موزه دفاع مقدس خرمشهر، فاز دوم موزه دفاع مقدس سوسنگرد، یادمان شهدای کرخه نور هویزه، یادمان شهدای فتح‌المبین شوش، شبکه برق یادمان طلائیه، محوطه سازی یادمان و حسینیه شهدای گمنام هفتکل با 97 درصد پیشرفت و احداث فاز دوم حسینیه یادمان شهدای گمنام لالی با 70 درصد پیشرفت از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.

 

وی جمع کل یادمان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس خوزستان را 33 یادمان دانست و با اشاره به اینکه از این تعداد 20 یادمان اصلی و 13 یادمان فصلی هستند اذعان کرد: یکی از مسائل خیلی جدی در رابطه با یادمان‌های شهدا این است که جاهایی برای احداث آنها مشخص شده که بسیاری از آنها انجام و روح و هوای خاصی به مناطق داده ولی در بسیاری از مناطق احتیاج به کار دارد.

 

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه ۴۳۳ شهید گمنام در ۱۴۰ نقطه استان خاکسپاری شده‌اند که تاکنون ۸۵ یادمان ساخته شده و ۵۵ یادمان در دست اقدام است یاد آور شد: با توجه به انگیزه‌ای که برای تکمیل این یادمان‌ها وجود دارد، مسئله اعتبارات یک بسیار جدی است که باید اهتمام جدی به این مساله صورت گیرد.

 

کد خبر 1093538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha