سرانه صندلی های سینما در ایلام به ۱۵۰۰ صندلی افزایش می یابد/ حمایت از  تولید ۷ فیلم کوتاه و ۲ فیلم مستند

خودآموز با بیان اینکه سرانه صندلی های سینما در ایلام با اجرای پروژه های سینمایی به ۱۵۰۰ صندلی افزایش می یابد، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ از تولید ۷ فیلم کوتاه و ۲ فیلم مستند حمایت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با تبریک روز ملی سینما به همه اهالی و دست اندرکاران این هنر فاخر، اظهار کرد: در حال حاضر در استان ایلام  ۳ باب سینمای دیجیتال شامل سینما فرهنگ ایلام، سینما کلهر ایوان و سینما سراب آبدانان فعالیت دارند.

 

« عمران خودآموز» با بیان اینکه  مجموع صندلی های این سالن های سینما ۵۶۸ صندلی است، افزود: همچنین عملیات اجرایی پروژه مجتمع تجاری- سینمایی ایلام(سینما قدس سابق) توسط بخش خصوصی در مرکز شهر ایلام آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه مقرر شده است با اجرای این پروژه در قالب اجرای مجتمع تجاری- سینمایی و در چند پرده، سرانه ۴۷۴ صندلی سینمایی در استان احیا شود، گفت: پروژه پردیس سینمایی امید ایلام هم در بلوار ابوالفضل(ع) شهر ایلام در چهار سالن مدرن با ۴۰۰ صندلی توسط شهرداری ایلام در حال ساخت است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام پروژه پردیس سینمایی امید ایلام  با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال ساخت است، ابراز کرد: علاوه بر سینماهای یادشده، قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ سالن آمفی‌ تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان ملکشاهی هم به تجهیزات دیجیتال پخش فیلم مجهز شود.

 

خودآموز با بیان اینکه با تکمیل این پروژه‌ها، سرانه صندلی سینما در استان از افزایش مناسبی برخوردار خواهد بود و به بیش از ۱۵۰۰ صندلی افرایش می‌یابد، تصریح کرد: سه سینمای موجود استان که در قالب اجاره به بخش خصوصی واگذار شده‌اند در ایام کرونا از حداقل فعالیت ممکن برخوردار بوده‌اند و با استفاده از ظرفیت مصوبات هیئت محترم وزیران مشمول تسهیلات یا بخشودگی اجاره بها قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم‌نامه مشترک اداره کل با سازمان امور سینمایی و سمعی بصری تا پایان سال ۱۴۰۰ از تولید ۷ فیلم کوتاه و ۲ فیلم مستند حمایت خواهد شد، گفت: میزان حمایت از فیلم‌های کوتاه ۱۱۰۰ میلیون ریال و میزان حمایت از فیلم‌های مستند در مجموع ۱۶۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به سایر مفاد این تفاهم‌نامه، ابراز کرد: کمک به اکران فیلم‌های هنری و تجربی، حمایت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی استادمحور ویژه فیلم‌سازان استان، کمک به برگزاری هفته فیلم و عکس، کمک به عرضه فیلم در سینماتک و پاتوق فیلم استان، حمایت از گردهمایی و تجلیل از فیلم‌سازان برگزیده استان(ویژه روز ملی سینما)، کمک به برگزاری همزمان جشنواره اکران فیلم‌های فجر، فیلم‌های کودک و نوجوان، فیلم کوک تهران و جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت و نیز کمک به اکران فیلم در شهرهای فاقد سینما به صورت سینما سیار در صورت امکان و رفع محدودیت‌های کرونایی  از مفاد این تفاهم نامه است.

 

خودآموز در پایان با تبریک روز ملی سینما به هم هنرمندان و فعالان عرصه سینما در استان، خاطرنشان کرد: امید است با اقدامات و برنامه های در دستور کار در حوزه سینما در استان ایلام، شاهد رونق هر چه بیشتر این هنر فاخر و تاثیرگذار باشیم.

 

گفتنی است،« عمران خودآموز» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با حضور در برنامه «روشنا» سیمای مرکز ایلام در خصوص برنامه ها و فعالیت های انجام شده در  استان در حوزه سینما به مناسبت روز ملی سینما با مخاطبان سخن گفت.

کد خبر 1093646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha