۱۱۵ هزار نفر در روستاهای سیستان وبلوچستان از آب پایدار برخوردار شدند

مدیر عامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: طی یک سال گذشته ۳۹۸روستا با جمعیت بیش از ۱۱۵ هزار نفر دارای آب شرب پایدار شده اند.

«علیرضا قاسمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: به جهت کوچک سازی دولت  و تجمیع خدمات  و استفاده مشترکین از ظرفیت های دو سازمان، یکپارچکی در شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی صورت گرفته  و خدمات حوزه روستاها به آب و فاضلاب شهری واگذار شده است.

 

مدیرعامل آبفای سیستان وبلوچستان خاطرنشان نمود: سیستان و بلوچستان در یک پهنه 11 و نیم درصدی مساحت کمتر از سه ونیم درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است و   چیزی حدود 7 هزار و 300  روستا داریم که 5 هزار 594 تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار داشت و این تعداد روستا با این حجم از پراکندگی زیاد یک مقدار کار ما را سنگین می کند.

 

قاسمی یادآور شد: جلسات متعددی با مشاوران و پیمانکاران طرح ها در حوزه روستایی برای تعیین تکلیف قراردادهای قبلی داشتیم تا قراردادهای جدید را به اجرا درآوریم.

 

وی افزود: ماحصل 45 جلسه چندین ساعته آشنای  کامل با طرح ها پیدا کردیم که تعدادی از این طرح ها به پایان رسید و طرح های دیگر جایگزین شدند و توانستیم بیش از 400 قرارداد کوچک و بزرگ  در سطح استان در کمتر از فاصله زمانی 6 ماه منعقد کنیم.

 

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان یادآور شد: با وجود کمترین تخصیص و خشکسالی بی سابقه و گرم شدن مصرف بیشتر مشترکین از آب، طی یک سال و چند ماه گذشته 398روستا با جمعیت بیش از 115 هزار  نفر دارای آب شرب پایدار  شده اند.

 

قاسمی ادامه داد: همچنین در این مدت تنش آبی 500 روستا با جمعیت 110هزار نفر برطرف شده است.

کد خبر 1093699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha