توزیع وسایل گازسوز خانگی در بین روستاییان عشایر و مرتعداران جنوب کرمان

حمزه احمدی گفت: وسایل گازسوز خانگی در بین ۱۱۵٠ خانوار از روستاییان، عشایر و مرتعداران جنوب کرمان، با هدف حفاظت از جنگل ها و مراتع توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «حمزه احمدی» از توزیع رایگان اجاق گاز پلوپز، سیلندر گاز مایع و تنور گازی در بین ۱۱۵٠ خانوار از روستائیان، عشایر و مرتعداران حاشیه نشین جنگل ها و مراتع جنوب کرمان خبر داد.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تاکید بر این که در سال جاری بالغ بر ۱٠ میلیارد و ۷۸۴ میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تهیه و توزیع ۳٠٠ دستگاه تنورگازی، ۸۵۰ دستگاه اجاق گاز پلوپز و ۵۵۰ سیلندر گاز مایع اختصاص یافته است اظهار کرد: این ملزومات به منظور تغییر و اصلاح الگوی مصرف سوخت در بین ۱۱۵٠ خانوار حاشیه نشین جنگل‌ها و مراتع جنوب کرمان، توزیع شد.


وی با بیان این مطلب که اصلاح الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع همواره از برنامه‌های راهبردی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بشمار می آید، افزود: این طرح به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی، کاهش فشار بر جنگل‌ها، جلوگیری از قطع بوته ها و سرشاخه درختان و همچنین ترغیب عشایر و روستاییان حاشیه جنگل‌ ها به استفاده از سوخت فسیلی به جای هیزم است.


احمدی در خاتمه، خاطر نشان کرد: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی علاوه بر تغییر و اصلاح الگوی مصرف سوخت، با هدف جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه های ملی، پروژه اجرای کمربند حفاظتی از طریق احداث بنچ مارک و به طول ۲۰ کیلومتر در حوضه های آبخیز منطقه ساردوئیه شهرستان‌ جیرفت، در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات قانونی مردم اجرا شده است.

کد خبر 1093704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha