اهدای ۲۰۰ دستگاه تبلت به دانش آموزان نیازمند در قزوین

در مراسمی با حضور معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور، جمالی پور استاندار قزوین و دیگر مسئولان استانی ۲۰۰ دستگاه تبلت با مشارکت کمیته امداد استان، بانک ملی و اداره کل آموزش و پرورش استان به دانش آموزان نیازمند در قزوین اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهرعلی حق گویان» در مراسم اهدای تبلت به دانش آموزان ولی نعمت کمیته امداد استان که امروز (یکشنبه ۲۱ شهریور) در سالن اجتماعات بانک ملی قزوین برگزار شد، بیان کرد: کمیته امداد که به نام امام خمینی (ره) مزین شده است، یکی از ارگان های خدماتی و حمایتی است که به خانواده های تحت حمایت مساعدت می کند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: ۶۲ هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد استان هستند و سالانه ۵۰ هزار نفر هم از حمایت های موردی بهره مند می شود و نزدیک ۳۰ هزار حامی داریم که این تعداد، حامیان بیش از ۱۰ هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین هستند.

 

وی عنوان کرد: کمیته امداد در استان قزوین با بیش از ۲۰ درصد جامعه استان در ارتباط مستقیم است و جا دارد از خیرانی که در کمک به نیازمندان مشارکت دارند، تشکر کنیم.

 

حق گویان اعلام کرد:  از بحث های مهمی که در کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کلان کشوری و استانی مورد توجه بوده و به عنوان راهبرد اصلی است، توانمندسازی خانواده های تحت حمایت در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و غیره است.

 

وی توضیح داد: توانمندسازی در بعد اقتصادی یعنی ایجاد اشتغال پایدار تا این عزیزان از چرخه فقر خارج شوند که سال گذشته ۱۰۸ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شد و بیش از ۱۵۳ میلیارد تومان اعتبار از ناحیه بانک ها داده شده که بیشتر این رقم هم با مدیریت بانک ملی بوده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اقدامات کمیته امداد در حوزه فرهنگی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی از جمله اقدامات ما در حوزه دانش اموزان است که سال گذشته ۱۲۰ نفر نخبه در استان داشتیم که نخبه کشوری در زمینه علمی، هنری، ورزشی، فرهنگی و قرانی بودند و امروز هر کدام از اینها منشا خیر و برکت و تحولی برای جامعه خواهند بود.

 

وی اظهار کرد: سال گذشته ۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و دانشجو زیرپوشش داشتیم که با بررسی که با مدیرکل آموزش و پرورش داشتیم، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تبلت خریداری شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و در آخرین هماهنگی که با مدیر بانک ملی داشتیم مبلغ اعتباری قرار دادند که ۲۰۰ دستگاه تبلت تأمین شد.

 

حق گویان خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم به تعدادی از دانش آموزان عزیزی که باقی مانده اند تبلت اهدا می شود تا از این ابزار روز آموزشی بهره مند شوند.

 

گفتنی است در این مراسم ۲۰۰ دستگاه تبلت به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان با مشارکت و هم افزایی کمیته امداد، بانک ملی و اداره کل آموزش و پرورش استان به دانش آموزان زیرپوشش کمیته امداد استان قزوین اهدا شد.

 

کد خبر 1093719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha