وحدت و انسجام در کشور راه برون رفت از مشکلات است

جمالی پور گفت: وحدت و انسجام برکات بسیاری برای کشور دارد و مشکل گشا است و امروز در شرایط تحریمی راهی جز انسجام، وحدت و استفاده از ظرفیت های دلسوزان نظام نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در مراسم اهدای تبلت به دانش آموزان ولی نعمت کمیته امداد استان که امروز (یکشنبه ۲۱ شهریور) در سالن اجتماعات بانک ملی قزوین برگزار شد، بیان کرد: با عنایت خداوند متعال در این ۲ سال در استان قزوین، شرایط بسیار مطلوبی از همدلی، هم زبانی و همراهی حاکم بوده است و همه مدیران یک هدف را که خدمت به مردم و پرهیز از اختلاف بوده را دنبال کردند و الحمدالله این وحدت و همدلی ثمرات بسیاری را داشته است.

 

استاندار قزوین ادامه داد: وحدت و انسجام برکات بسیاری برای کشور دارد و مشکل گشا است و امروز در شرایط تحریمی که دشمن برای آسیب به مملکت توان خود را بسیج، راهی جز انسجام، وحدت و استفاده از ظرفیت های دلسوزان نظام نداریم.

 

وی عنوان کرد: باید همه بدانیم ساخت کشور در گرو حضور حداکثری همه آحاد، نخبگان و ارادتمندان به نظام و کشور است، مردم ما امید بسته اند تغییرو تحولات مثبتی رخ دهد و معیشت و شرایط اقتصادی شان نسبت به گذشته تغییر کند و معتقد هستیم، می شود اتفاقات مناسبی را رقم زد به شرط اینکه به ارزش های که می تواند این اتفاقات را رقم بزند، پایبند باشیم.

 

جمالی پور توضیح داد: ایران کشوری با ظرفیت های بسیار است و معادن سرشار و ظرفیت های طبیعی ارزشمندی دارد و همچنین دارای سرمایه انسانی بسیار غنی است و در این ۴۰ سال با لطف خدا، اتفاقات خوبی در بحث تربیت سرمایه های انسانی رقم خورده که اگر این سرمایه پای کار آید و به آن میدان دهیم می تواند کارهای بزرگی برای پیشرفت و توسعه کشور رقم بزند مهم این است باور کنیم می توانیم و ظرفیت انسانی لازم را برای هدایت این مسئله در اختیار داریم.

 

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورها یک صدم منابع ما را ندارند ولی به سرمایه انسانی خود اعتماد کرده و عزم شان را جزم کرده و هر کس بخشی را بر عهده گرفته و آن بخش سعی کرد همه ظرفیت ها را فراهم کند و اتفاقات بزرگی را رقم زد.

 

استاندار قزوین گفت: شرایط جنگ آسیب جدی به ما زد و ما را عقب انداخت ولی ما می توانیم به واسطه ظرفیتی که در اختیار داریم به عنوان بزرگترین و مهمترین کشور دنیا در منطقه خاورمیانه باشیم و امید داریم دولت جدید با دمیدن امید این فرصت را برای کشور و نظام ایجاد کند و با دست مردم فرصت جدید توسعه ای رقم بخورد و شاهد فقر نباشیم.

 

وی اظهار کرد: امروز ما به یک عزم بزرگ نیاز داریم که این عزم بزرگ ما را در مسیری قرار می دهد که ظرفیت ها در جامعه تبدیل به ثروت شود و آحاد مردم از این امر بهره مند شوند و دیگر نیازمندی در کشور نباشد و ما به سرعت می توانیم شرایط را تغییر دهیم به شرطی که اراده ما بر این باشد این تغییر رقم خورد.

 

جمالی پور افزود: قزوین در جذب سرمایه گذار خارجی نسبت به سایر استان ها، بهتر و پررنگ تر عمل کرده و در حوزه سرمایه گذاری استان ما جزو استان های مهم بوده و اینها به برکت اعتماد کردن به مردم و فرصت فراهم کردن برای همه و سیاه و سفید نکردن مردم و نخبگان و علاقمندان است و ان شاالله این دولت فرصت های بی بدیلی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی رقم بزند.

 

وی خاطر نشان کرد: تا وقتی اقتصاد ما درست نشود فرهنگ درست نمی شود، تا وضعیت معیشتی مردم بهبود نیابد و اشتغال سروسامان نیابد، مسائلی که جامعه با ان مواجه هست را شاهد خواهیم بود باید عزم ها برای فراهم کردن ظرفیت های اقتصادی جزم شود.

 

استاندار قزوین در پایان با اشاره به ضرورت کمک به نیازمندان یادآور شد: دستگیری از نیازمندان توصیه دین ماست و در قرآن به این مهم توصیه شده و احادیث متعدد این درس را به ما می دهد که نسبت به فقرا و نیازمندان حساس باشید و اگر به این امر توجه کنیم خداوند رحمتش را بر ما نازل می کند.

 

کد خبر 1093740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha