لزوم نگاه حمایتی از آثار سینماگران ایرانی

میرقربانی با تاکید بر لزوم نگاه حمایتی از سینمای ایران گفت: فرهنگ حمايت از فيلم های ايرانی در جامعه نهادينه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «سید سعید میرقربانی» امروز ( یکشنبه، ۲۱ شهریور) در مراسم گرامیداشت روز سینما که در محل سینما دریای این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هنرمندان شاخصی در هنر هفتم از آستارا به كشور معرفی شده است.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با بیان اینکه در این شهرستان استعدادهای خوبی در عرصه فیلمسازی وجود دارد، افزود: اگر از هنرمندان حمایت شود رونق صنعت سينما را شاهد خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه در دوران سخت شیوع کرونا هنرمندان با بیشترین آسیب اقتصادی مواجه شدند، تصریح کرد: سینمای بندر آستارا نزدیک به ۲ سال ضرر اقتصادی بسیاری را متحمل شده است.

 

میرقربانی گفت: با بهتر شدن شرایط، مدیریت این سينما با در نظر گرفتن بلیط نیم بها برای ادارات و برگزاری سانس های خانوادگی تلاش در ارائه خدمات فرهنگی بهتر دارند و مردم نیز می توانند با حمايت خود به تنها سینمای اين شهرستان کمک کنند.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با بیان اینکه بيشتر سالن های سينما در كشور خالی است، خاطرنشان کرد:  اميدواريم فرهنگ حمايت از فيلم های ايرانی در جامعه نهادينه شود تا سينما و فيلم سازان، مسير روشنی را طی کنند.

 

« عیسی قربانپور» نیز در این آیین گفت: سينما به عنوان ابزار قدرتمند انتقال فرهنگ اصيل و اسلامی، برای قشرهای مختلف تاثیر گذار است.

 

مدیر سینما دریای بندر آستارا با بیان اینکه تنها سینمای این شهرستان با ۳۰۰ نفر ظرفیت از سال ۱۳۸۰ فعاليت خود را آغاز كرده است، اظهار کرد: اميدواريم با حمايت مردم فرهنگ دوست آستارا شاهد رونق بيشتر تنها سینمای آستارا باشيم.

 

گفتنی است، مراسم گرامیداشت روز ملی سينما با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا و رییس  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار و در این آیین از عوامل تنها سينمای اين شهرستان تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 1093758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha