تاثیر هنر در روند تکامل اجتماعی انکار ناپذیر است

میرغضنفری با بیان اینکه تاثیر هنر در روند تکامل اجتماعی انکار ناپذیر است گفت: جامعه‌ بدون هنر نمی تواند روح پرنشاطی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میرغضنفری » امروز (یکشنبه، ۲۱ شهریور ) به مناسبت روز سینما در انجمن سینمای جوانان شهرستان انزلی حضور یافت و با رئیس این انجمن و جمعی از مدرسان و  مستند سازان این دیار دیدار و گفتگو کرد.

 

فرماندار انزلی با اشاره به  نقش مهم هنر در فرهنگ سازی جوامع، گفت: هنر در حکم یک زبان همواره نقش بسیار مهم و انکار ناپذیری در روند تکامل مسائل اجتماعی داشته است و یکی از ابزار مهم پیشرفت بشریت بشمار می رود.

 

وی با بیان اینکه هنر و هنرمند در تاریخ بشریت وجود نداشت تکامل جوامع انسانی بدین صورت که امروز شاهد آن هستیم ممکن نبود اظهار داشت: جامعه‌ بدون هنر نمی تواند روح پرنشاطی داشته باشد.

 

میرغضنفری به استفاده از هنر در پیشبرد امور اجتماعی اشاره کرد و افزود : به عنوان علاقه مندان به مقوله هنر معتقدم اگر ابزار و قدرت هنر را بتوانیم به درستی استفاده کنیم بسیاری از مشکلات جامعه که با آن دست به گریبانیم را می توان با همین قدرت حل کرد و به اهداف ارزشمند خود خواهیم رسید.

 

وی ادامه داد: متاسفانه ذات هنر با ذات دولت سازگار نیست و تاریخ ارتباط بین هنر و دولت را نشان می‌دهد که هیچ زمان ارتباط خوبی با هم نداشته اند. گاه هنر در خدمت حاکمیت و دولت بوده و گاهی حاکمیت، دولت را ابزار کرده تا از هنر برای منافع خود بهره گیرد.


میرغضنفری تصریح کرد: هنر نیرومندترین وسیله ارشاد و تبلیغ و بُرنده ترین سلاح برای مبارزه با شرک، نفاق و فساد اخلاقی است، لذا همیشه به عنوان موثرترین و کارآمدترین ابزار در تربیت به کار گرفته می شود.

 

وی با اشاره به نقش سینما در زندگی اجتماعی تاکید کرد: سینما رسانه ای نافذ و تعیین‌کننده است و امروزه در بسیاری از کشورها برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه ها و راهبردهای کلان ملی و بین المللی از این رسانه استفاده می شود.


وی افزود: اکنون نمی توان حتی یک روز بدون فیلم و سینما را تصور کرد و از آنجا که سینما مخاطبان خاص خود را دارد، تاثیر سینما را بر زندگی انکار ناپذیر است.

 

میر غضنفری مردم بندر انزلی را مردمانی با فرهنگ و خوش ذوق در زمینه هنر دانست و خاطر نشان کرد: سینما گران کار سختی دارند و اگر سخن از تهیه ابزارهای مورد نیاز برای ارائه اثر هنری باشد کار به مراتب سخت تر خواهد شد اما از آنجایی که این شهرستان در عرصه های مختلف هنری دارای افراد نام آوری است، تلاش می کنیم تا همراه و همیار خوبی برای هنرمندان باشیم.

 


کد خبر 1093775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha