حضرت رقیه (س) شهید راه معرفت و عشق است

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه انسان نمی داند حضرت رقیه (س) را شهید راه معرفت و یا شهید راه عشق بداند، گفت: با شهادت رسیدن حضرت رقیه (س)، غمی به غم های حضرت زینب (س) افزوده شد.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، گفت: مشهور است که پس از جریان عاشورا، بازماندگان خاندان سیدالشهدا (ع) در خرابه های شهر شام ساکن شدند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه آنها در روز اول صفر وارد شام و قلمرو فرمانروایی یزید شدند،  افزود: بازماندگان واقعه کربلا را در سرزمین شام در نزدیکی خانه یزید و در یک خرابه جا دادند اما واقعیت این است که آنجا خرابه نبوده بلکه زندان مخروبه ای بوده که اسیران را در آن مکان قرار می دادند.

 

وی ادامه داد: همچنین برای آنکه آنها را زجر دهند سقف زندان نیز خراب بود و زندانیان در معرض سرما و گرما بوده اند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه خاندان سیدالشهدا (ع) در سختی ها مورد اذیت و آزار قرار می گرفتند، عنوان کرد: حضرت رقیه (س)، کودک خردسال امام حسین (ع) نیز در پی این زجر و مشقت تحمیل شده از سوی یزید به شهادت رسید.

 

وی با اشاره به اینکه انسان نمی داند حضرت رقیه (س) را شهید راه معرفت و یا شهید راه عشق بداند، اظهرا کرد: با شهادت رسیدن حضرت رقیه (س)، غمی به غم های حضرت زینب (س) افزوده شد.

 

امام جمعه جهرم در پایان گفت: در روایات آمده که امام حسین (ع) در واقعه عاشورا، سفارش حضرت رقیه (س) را به صورت خصوصی به حضرت زینب (س) نیز کرده بود.

 

 

 

کد خبر 1093779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha