برگزاری نخستین مسابقه جهانی شعر «مراقی المجتبی» در کربلای معلی

دبیرخانه آستان مقدس حضرت عباس(ع) از برگزاری فعالیت های نخستین مسابقه جهانی شعر مراقی المجتبی(ع) در سالن امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، کمیته آماده سازی  نخستین مسابقه شعر عمودی مراقی المجتبی(ع) ارزیابی 59 قصیده از شاعران کشورهای عربی و اسلامی را به پایان رسانده است و بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس حضرت عباس(ع) برای برگزاری این مسابقه آماده می شود.

 

فعالیت های نخستین مسابقه جهانی شعر عمودی به نام مراقی المجتبی و با شعار «الامام المجتبی الوصی الکریم و السبیل القویم» در آستان عباسی برگزار می شود.

 

استاد عقبل عبدالحسین الیاسری،عضو کمیته آماده سازی این مسابقه و رئیس بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس عباسی(ع) گفت: این کمیته ارزیابی متون این مسابقه را تاید کرده است و 10 قصیده از 59 قصیده شاعران شرکت کننده از کشورهای عربی و اسلامی (لبنان، کویت، بحرین، عربستان، مصر، مراکش، الجزایر، ایران و عراق) تایید شدند.

 

الیاسری افزود: فعالیت این مسابقه عصر روز دوشنبه(22 شهریور1400) در سالن امام حسن مجتبی در آستان مقدس عباسی و بامشارکت شاعران 10 شعر برتر برگزار می شود. بسیاری از نویسندگان و دانشگاهیان علاقه مند به امور ادبی و فرهنگی از اعضای اتحادیه نویسندگان عراقی شعبه کربلا و سایر استان ها شرکت می کنند.

 

وی درباره جوایز این مسابقه گفت: جایزه رتبه اول این مسابقه سه میلیون دینار عراق، جایزه رتبه دوم این مسابقه دو میلیون دینار عراق، جایزه رتبه سوم این مسابقه یک میلیون و 500 هزار دینار عراق و جایزه رتبه چهارم تا دهم یک میلیون دینار عراق است.

 

این مسابقه بخشی از رویکرد آستان مقدس حضرت عباس(ع) به منظور تقویت عرصه شعری و فنی سازی آن با تولیدات قوی و ایجاد رقابت شعری در سطح بالا برای تبیین زندگی نوه پیامبر اکرم(ص) امام حسن مجتبی است.

کد خبر 1093854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha