حمایت شهرداری از ترویج فرهنگ کتابخوانی در بانه قابل تقدیر است

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه با اشاره به نقش مهم کتاب در توسعه فرهنگی، گفت: حمایت شهرداری بانه از کتابحانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل رستم‌پور در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری بانه در پرداخت نیم درصد به حساب انجمن بسیار خوب عمل کرده است.

 

وی عنوان کرد: حمایت شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا از کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در ترویج فرهنگ مطالعه و نهادینه‌سازی این فرهنگ در میان مردم بسیار موثر باشد.

 

رستم‌پور با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی دیگر مانند آموزش و پرورش به منظور نهادینه سازی فرهنگ مطالعه استفاده کرد، افزود: در صورت بازگشایی مدارس باید با همکاری کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را به مطالعه بیش از پیش کتاب‌های غیر درسی علاوه بر کتاب‌های درسی سوق داد.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا بیشتر تمرکز کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی بوده که خوشبختانه با استقبال مخاطبان مواجه شده است.


علی حیدر آقایی گفت: در دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه عمرانی در کتابخانه های عمومی شهرستان انجام گرفته است و در آینده ای نزدیک و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمفی تئاتر کتابخانه عمومی نبی اکرم تجهیز می‌شود.

 

وی اضافه کرد: شهرستان بانه دارای 5 باب کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه عمومی مشارکتی با 2 هزار عضو فعال است.

کد خبر 1093859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha