پردیس سینمایی امید کلنگ زنی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک روز ملی سینما، گفت : امروز با توجه به تفاهم نامه ای که وزارت فرهنگ با شهرداری ها و سازمان همیاری ها منعقد کرده است کلنگ زنی پردیس سینمایی امید را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدعلی پیرسبزی» امروز (۲۱ شهریور ماه) در آئین کلنگ زنی پردیس امید شهر یاسوج ضمن تبریک روز ملی سینما، اظهار کرد: امروز با توجه به تفاهم نامه ای که وزارت فرهنگ با شهرداری ها و سازمان همیاری ها منعقد کرده، کلنگ زنی پردیس سینمایی امید را خواهیم داشت.

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد مبلغ هفت میلیارد ریال و در بحث تجهیزات نیز کمک می کنند، ضمن اینکه همیاری شهرداری نیز مبلغ پنج میلیارد ریال کمک می‌کند که سالن های با ظرفیت های محدود ساخته شود و در اختیار علاقمندان قرار بگیرد. 
 
 
وی یادآور شد: این مجموعه که قرار است زود بازده باشد در یک طبقه ساخته می شود که زمین آن توسط شهرداری اهدا شده و بهره بردار سینما پردیس نیز شهرداری خواهد بود.

 

پیرسبزی افزود: طبق حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد و با توجه به اینکه بهره بردار شهرداری خواهد بود، قرار است طی یک یا دو سال آینده این پردیس سینمایی تکمیل شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یاداور شد:  سه تا پنج سالن ۴۰ تا ۸۰ نفره ظرفیت در این پردیس سینمایی پیش بینی شده است.

 

«نستهن مقدم» هم در این آئین، گفت : تلاش بر این است تعداد صندلی هایمان را در بحث سینما افرایش دهیم و بر اساس جلسه ای که داشتیم تفاهم نامه هایی منعقد شد .

 
 
شهردار یاسوج اظهار کرد: در بخش انتخاب محل مشکلاتی وجود داشت و به این نقطه رسیدیم که با توجه به شرایط بعد از کرونا می بینیم این مکان یک مکان گردش پذیر است که این جانمایی می تواند بسیار مناسب باشد.
 
 
وی به اتمام رساندن پروژه را مهم دانست و یادآور شد: با توجه به ماهیت پروژه حتما با کمک های سازمان همیاری شهرداری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه تمام شده این مجموعه  همزمان با کلنگ زنی در اختیار ما قرار داده می شود .
 
 
مقدم با بیان اینکه این یک کار مشارکتی بوده و نقشه ها باید سریع تر ایجاد شود، افزود: قول می دهیم فیزیک ساختمان را در یک بازه زمانی مشخص آماده می کنیم، اما با توجه به بالا بودن هزینه تجهیزات می طلبد وزارت فرهنگ و ارشاد همراهی کند .
 
 
شهردار یاسوج تصریح کرد: علاوه بر سازمان همیاری شهرداری و وزارت ارشاد، شهرداری یاسوج نیز مبلغی را اختصاص داده و در بحث تجهیزات نیز کمک هایی می کنیم .
 
 
«امیر رئوف» نیز ضمن گرامی داشت بزرگان سینمای استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در حوزه فرهنگ اگر تگاه هم افزایی نداشته باشیم نمی توانیم شاهد کار خوب و موثر باشیم .
 
 
مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجتمع فرهنگی که نیمه کاره رها شده و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هنوز نتوانسته در اختیار فرهنگ دوستان قرار بگیرد.
 
 
وی ادامه داد: در عرصه کلنگ زنی ها تجربه تلخ داریم، کلنگی که زمین زده می شود بیرون نمی آید، از مسئولان و شهرداری می خواهیم که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند که به سرنوشت مجتمع فرهنگی دچار نشود .
 
 
رئوف با اشاره به اهمیت اکران فیلم، افزود: هیچ چیزی جای اکران فیلم در سینما را نمی گیرد و در یاسوج ظرفیت های خوبی وجود دارد و نیاز بود چنین مکانی راه اندازی شود .
 
 
مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خیلی می تواند در این زمینه کمک کند پردیس های سینما در خیلی از  استان ها توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است که می توان از این ظرفیت استفاده کرد.
 
کد خبر 1093905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha