خدمت بچه‌های مسجد به زائران اربعین در کربلا؛ از اسکان روزانه ۱۰۰۰ زائر تا روایتگری سیره شهدا

فعالان موکب «شهدای خور» استان البرز علاوه بر خدمت‌رسانی به زائران اربعین با اسکان و پذیرایی روزانه و برنامه‌های فرهنگی همچون روایتگری سیره شهدا، در داخل کشور نیز نهضت مواسات را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،خیل عظیم عاشقان حسینی با حضور در پیاده روی اربعین حسینی در سال های گذشته عشق و ارادت خود را نسبت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان دادند.فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز که به حق برای برپایی هرچه پرشور اربعین سال  از هیچ تلاشی مضایقه نکردند در برپایی این حرکت به جهت خدمت گذاری به زائران همچنین برای تقویت باورهای دینی و ایمانی خود در مسیر یاد و خاطره حرکت انقلابی امام حسین(ع) تلاش کردند.

 

فعالان کانون های فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد جامع روستای خور موکب شهدای خور در ساوجبلاغ استان البرز هم در سال های گذشته با برپایی موکب در اربعین ظرفیت ها و توانایی های یک کانون فرهنگی روستایی را با مشارکت مردمی نشان دادند. موکب «شهدای خور» امسال نیز در مسیر پیاده روی اربعین اقدام به برپایی موکب به منظور خدمت رسانی به زوار حسینی در کربلا، حی نقیب شارع النهر کرده است، علاوه بر این، رسیدگی به محرومان نیز رویکرد این موکب پس از شیوع بیماری کرونا است.

 

«عبدالله نژادفلاح» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون شهدای خور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال به دلیل شرایط کرونایی امکان ارسال تجهیزات به کشور عراق نیست به همین منظور  در نظر داریم که با مواکب عراقی اقدام به برپایی موکب در ایام پیاده روی اربعین حسینی کنیم.

 

 

 

 

مسئول موکب شهدای خور استان البرز با بیان اینکه در این موکب ۴۰ خادم مشغول به خدمت رسانی خواهند بود، تصریح کرد: موکب شهدای خور با وسعت ۶۰۰ متر فعالیت خود را از ۲۷شهریور (۱۱صفر) در کربلا آغاز می کند و تا یک روز پس از اربعین حسینی در این موکب به زوار حسینی خدمت رسانی می کنیم و بنا داریم روزانه یک هزار نفر (۵۰۰ خواهر،۵۰۰ برادر) را در این موکب اسکان دهیم. همچنین روزانه ۳ هزار پرس غذا میان زوار حسینی توزیع می شود.

 

نژاد فلاح سخنرانی و مرثیه سرایی، برپایی نمایشگاه اربعین حسینی، ویزیت رایگان بیماران با حضور تیم پزشکی در موکب را از جمله دیگر برنامه های موکب شهدای خور دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه این موکب به نام شهدای خور است و این شهرستان ۵۷ شهید تقدیم انقلاب کرده است، به همین منظور خادمین این موکب که از خانواده های شهدا هستند، به روایتگری شهدا هم خواهند پرداخت.

 

مسئول موکب شهدای خور استان البرز به رویکردهای جهادی و خدمت  رسانی این موکب به محرومین نیز اشاره کرد و گفت: گروه جهادی این موکب در زلزله سیستان و بلوچستان و سیل آق قلا به خانواده های نیازمند خدمت رسانی کردند، به طوری که ۳۰ هزار پرس غذای گرم در چند روز توزیع شد.

 

 

 

 

 

وی به خدمت رسانی به خانواده های شهدای مدافع حرم نیز اشاره کرد و افزود: کمک رسانی به ایرانیان ساکن در سوریه نیز در چند مرحله صورت گرفته است و برای آینده نیز در نظر داریم به آنها در بحث عمرانی و ساخت و ساز خدمات رسانی داشته باشیم.، علاوه بر آن موکب شهدای مسجد جامع خور با هدف پخت ۲۰ هزار پرس غذا برای زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت زینب(س) و مشارکت در تکمیل نازک کاری صحن مطهر در ایام ماه شعبان در  سال گذشته در سوریه برپا شد.

 

نژادفلاح با اشاره به فعالیت های گروه جهادی این کانون از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون گفت: به صورت ماهیانه رزمایش مواسات و کمک های مومنانه به همت این موکب در استان البرز انجام و هر ماه بسته های غذایی همراه با ۳۰۰ پرس غذای گرم میان محرومین توزیع می شود و در مناسبت های مختلفی همچون ماه مبارک رمضان (۱۰هزارپرس)، عیدغدیر خم (۹هزارپرس) و ماه محرم (۱۰هزار پرس) نیز طبخ غذای گرم و توزیع آن میان فقرا انجام شد.

 

 

 

 

وی ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها، توزیع اقلام بهداشتی میان اقشار محروم، تدارک برنامه های آموزشی برای مردم پیرامون پیشگیری از این بیماری با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی را از دیگر فعالیت های گروه جهادی این موکب در دوران شیوع کرونا نام برد.

 

مسئول موکب شهدای خور استان البرز برپایی مراسم پیاده روی اربعین حسینی را زمینه ساز ارادت و دوستی و نزدیکی دو کشور دانست و خاطر نشان کرد: این مراسم فرصتی برای بسترسازی حرکت اصلاحی فردی و اجتماعی و توجه ویژه به اصل مشترک معنویت و اخلاق در میان مذاهب است و می‌تواند به تقویت تقریب مذاهب کمک کند.

 

کد خبر 1093906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha