راهبری فعلی آمریکایی ها  ادامه بی ثبات سازی افغانستان است

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به تحولات افغانستان گریزی زد و گفت: راهبری فعلی آمریکایی ها ادامه بی ثبات سازی افغانستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر و رده‌های برتر در ناحیه مقاومت بسیج گچساران عصر امروز (۲۱ شهریور ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولین در محل نمازخانه سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «سیروس حکمتی نیک» در این آئین، گفت: باید توجه کرد که از گذشته تاکنون دو خطر عمده نظام اسلامی را مورد تهدید قرار داده که یکی خطراتی است که بیرون از مرزهای جغرافیایی بوده و توطئه های کفار و منافقین هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به دومین خطری که نظام اسلامی را تهدید می کند اشاره کرد و افزود: خطراتی که از درون به دنبال اضمحلال و از هم پاشیدگی نظام اسلامی است، یعنی اینکه نیروهای داخلی راه بی تفاوتی و سهل انگاری را در پیش بگیرند و حرام الهی را حلال و حلال الهی را حرام جلوه دهند.

 

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی دوران امام حسین علیه السلام نیز چنین بود که هم خطر کفار و منافقین وجود داشت و هم خطر اضمحلال درونی جهان اسلام را تهدید کرده بود، در حالی که با گذشت کمتر از ۵۰ سال از رحلت پیامبر اکرم (ص)، فرد فاسدی همچون یزید به عنوان حاکم بر جامعه اسلامی حکومت می کند.

 

حجت الاسلام حکمتی نیک یادآور شد: فساد، اشرافی گری و بی بصیرتی در جامعه آن روز به اندازه ای رواج پیدا کرده بود که در روز روشن همه آموزه های اسلامی نادیده گرفته می شود و امام حسین علیه السلام و یارانش را در کربلا به شهات می رسانند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد جریان تاریخ ساز عاشورا هم درس آموز و هم عبرت آموز دانست و اظهار کرد: درس های شجاعت، بینش، بصیرت، کفرستیزی، صبر، استقامت، پایداری، ولایت مداری، وفاداری و جانفشانی در راه اسلام از بهترین درس های عاشورا است.

 

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) قیام می کنند تا از اضمحلال درونی جهان اسلام جلوگیری کنند و به منظور ادای یک واجب بزرگ و پاسبانی از دین مبین اسلام قیام کردند تا اسلام زنده بماند، بنابراین شهات امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان اسلام را بیمه کرد.

 

حکمتی نیک به جشنواره مالک اشتر اشاره کرد و ادامه داد: امروز بسیج در محرومیت زایی، سازندگی، مقابله با کرونا، رزمایش کمک مومنانه، زلزله، سیل و دیگر عرصه ها نیز پای کار آمده و صادقانه هم به مردم خدمت می کند، هرچند در نامه ۵۳ نهج البلاغه به مالک اشتر نیز منشور حکومت داری، منشور ولایت مداری، منشور رهبری امت اسلامی، منشور فرماندهی در نظام اسلامی نیز به زیبایی بیان شده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:وقتی می گوییم جشنواره مالک اشتر یعنی در نظام اسلامی بسیجیانی می خواهیم که شاگرد مکتب اهل بیت (ع) باشند، کسانی که مالک اشتر گونه زندگی کنند و از بصیرت، بینش و آگاهی در قبال حوادث پیرامونی برخورار بوده و در یک کلام خدمتگزار بی منت مردم و نیز ولایت مدار و آماده جانفشانی باشند.

 

وی در ادامه به تحولات افغانستان هم گریزی زد و گفت: آمریکایی ها ۲۰ سال در افغانستان حضور داشتند که به نوعی ارتش افغانستان را آموزش داده و دولت های دست نشانده ای همچون حامد کرزای و اشرف غنی را سرکار آوردند، اما نتوانستند طالبان را از بین ببرند، هرچند راهبری فعلی آمریکایی ها ادامه بی ثبات سازی افغانستان است.

 

حکمتی نیک با اشاره به اینکه آمریکایی ها به دنبال ناامنی و بی ثباتی در افغانستان هستند که شاید بدون دردسر مجدد بازگردند، گفت: آمریکا به همین دلیل تلاش می کند تا با راه اندازی جنگ های درونی و تنازعاتی در بین سایر اقوام و مذاهب افغانستان، اهدافشان را دنبال کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آمریکا می خواهد پای کشورهای همسایه افغانستان (ایران، روسیه، چین و ...) را به منازعات داخلی افغانستان باز کند که به همین بهانه ایفای نقش کرده و شرایط را برای بازگشت دوباره خود مهیا کند.

 

وی ادامه داد: آمریکایی حقیقتا از افغانستان خارج نشدند بلکه اخراج شدند و علت این است که بیشتر متمرکز بر منطقه شامات (سوریه و عراق) شده بودند و در پرتو همین دولت های افغانستان دچار فساد در عرصه های مختلف شدند.

 

حکمتی نیک خاطرنشان کرد: در این ۲۰ سال آمریکایی ها نتوانستند به اهدافشان برسند و فرار را بر قرار هم ترجیح داده و می خواستند اهداف خودشان را در افغانستان پیاده کنند و حتی بر منابع زیرزمینی آنها بنام مبارزه با القاعده تسلط پیدا کنند و اینکه مبارزه با ایران اسلامی را در سر می پروراندند و نکته بعد هم مهار چین و روسیه بود، چرا که افغانستان دروازه ورد به خاورمیانه است .

 

گفتنی است جشنواره مالک اشتر ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران با هدف معرفی نفرات و رده های برتر(فرماندهان، مدیران بسیجی، گروه های جهادی و ...) و نیز به‌ منظور رشد و ارتقای سطح کیفی عملکرد این ناحیه مقاومت با تجلیل از ۳۵ بسیجی برتر به پایان رسید .

کد خبر 1093907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha