​تجلیل از ایثارگران در هفته گرامیداشت دفاع مقدس/ فرهنگ ایثار و شهادت ترویج شود

مظفری تجلیل از رزمندگان و ایثارگران در هفته گرامیداشت دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید به بهترین نحو ترویج شود و ادارات و سازمان‌ها در این امر مسئولیت مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد مهدی مظفری» امروز (یکشنبه، 21 شهریور) در نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان رودسر اظهار داشت: با توجه به ایام پیش رو فضاسازی عمومی در شهر و کلیه مناطق توسط شهرداران و دهیاران به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد.

 

فرماندار شهرستان رودسر با بیان اینکه اداراتی که از سامانه پیامکی بهره‌مند هستند باید از این ظرفیت برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس استفاده کنند عنوان کرد: در صورت مشخص شدن تعداد رزمندگان و ایثارگرانی که باید از آنان در این ایام تجلیل شود فرمانداری شهرستان رودسر آماده همه نوع حمایت و پشتیبانی است تا این کار به نحو احسنت انجام شود.

 

مظفری تجلیل از ایثارگران و رزمندگانی که در ادارات مشغول به کار بوده و یا بازنشسته هستند را هم توسط مدیران مربوطه مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا قرار داریم در صورت اجرای برنامه‌های مناسبتی در ایام هفته دفاع مقدس لازم است نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هم اقدام شود.

 

وی در ادامه دفاع مقدس را سراسر مملو از اتفاقات ارزشمند، ماندگار و جاودان دانست و با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس شاهد جانفشانی زنان و مردان ایران اسلامی برای اعتقادات و حفظ کیان و ارزش‌های انقلاب بودیم افزود: در سخت‌ترین روزهای انقلاب یعنی جنگ تحمیلی، جاودانگی انقلاب اسلامی رقم خورد.

 

فرماندار شهرستان رودسر حضور اقشار مختلف مردم در صحنه دفاع مقدس و ادای تکلیف آنان در برابر ظلم و جور ستمگران عالم را موضوعی مهم و حیاتی دانست و گفت: مردم ما زیر بیرق امام حسین(ع) سینه زده‌اند و انقلاب ما نیز برگرفته از انقلاب حسینی(ع) بود و امروز این نظام و انقلاب به امانت به دستمان سپرده شده است.

 

مظفری با بیان اینکه همه ما مدیون خون پاک شهدا و از خودگذشتگی‌های آنان هستیم ابراز داشت: امروز اگر خواهان ادامه دادن راه شهدا و ایثارگران هستیم باید باور داشته باشیم که هر چه داریم از آنان است بنابراین نحوه و چگونگی انتقال ارزش‌های والای انقلاب اسلامی به نسل‌های بعدی مهم‌ترین رسالت و تکلیف ما محسوب می‌شود.

 

وی وحدت در میان مردم را یکی از رمزهای پیروزی ما در صحنه هشت سال دفاع مقدس دانست و با بیان اینکه بدون این مؤلفه مهم پیروزی معنا پیدا نمی‌کرد اظهار داشت: دشمن همواره درصدد گسستگی ملت شریف ایران اسلامی است زیرا تنها با همین حربه و حیله می‌تواند توطئه‌های خباثت‌گونه خود را علیه انقلاب اسلامی ادامه دهد.

 

فرماندار شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه در یک سال و نیم اخیر و به جهت شیوع ویروس کرونا شاهد اتحاد، همدلی و مشارکت همه‌جانبه در کشور جهت مقابله با این بیماری و رسیدگی به نیازمندان بودیم عنوان کرد: کادر درمان، پزشکان و پرستاران در خط مقدم این جبهه حضور داشتند و ایثارگری‌های زیادی را هم انجام دادند.

 

مظفری ورود گسترده بسیج و سپاه برای کمک به کادر درمان و بیمارستان‌های استان گیلان را تجلی روزهای دفاع مقدس و اتحاد اقشار مختلف مردم خواند و اضافه کرد: حفظ روحیه ایثار یکی از رمزهای ماندگاری انقلاب اسلامی در برابر تمام مشکلات بوده است و مطمئنا این  خصیصه همان چیزی است که دشمن از آن واهمه دارد.

 

وی با بیان اینکه ما با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و ظرفیت‌های خود می‌توانیم بسترهای توسعه کشور را فراهم سازیم یادآور شد: آمریکا و کشورهای دنباله‌روی آن هیچ وقت درصدد کمک به ما نبوده و نیستند بلکه همواره دنبال فرصتی برای چپاول ثروت و شکست ما بوده‌اند بنابراین اتکا به پتانسیل‌های داخلی بهترین راهی است که باید در پیش گرفته شود.

 

فرماندار شهرستان رودسر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن آن در سطح جامعه به ویژه در بین قشرهای جوان و نوجوان را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس فرصتی بسیار مغتنم برای این امر است که باید از ظرفیت آن در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

 

مظفری شهدا و ایثارگران را فارغ التحصیلان دانشگاه امام حسین(ع) و قیام عاشورا خواند و با اشاره به اینکه باید ایام هفته دفاع مقدس را به نحو شایسته‌ای گرامی داشت اضافه کرد: اولین چیزی که از مدیران می‌خواهم این است که هر آنچه را که از ایام دفاع مقدس درک کرده‌اند همان را ابراز کنند.

 

وی تجلیل از یک میلیون نفر از رزمندگان دفاع مقدس در سراسر کشور را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه برای استان گیلان و شهرستان‌هایی از جمله رودسر هم سهمی در نظر گرفته شده است عنوان کرد: وظیفه همه مسئولان و مدیران در تمام ادارات و سازمان‌ها  است که در این ایام و به بهانه بزرگداشت هفته دفاع مقدس از ایثارگران تجلیل به عمل آورند.

 

فرماندار شهرستان رودسر گلباران مزار شهدای شهرستان رودسر با همراهی بنیاد شهید و امور ایثارگران را از جمله برنامه‌های ایام هفته دفاع مقدس اعلام و خاطرنشان کرد: فضاسازی مزار شهدا امری است که مردم از ما انتظار و مطالبه دارند و در همین‌جا تاکید می‌کنم حوزه‌های ذیربط در اسرع وقت مقدمات انجام این کار را فراهم سازند.

کد خبر 1093910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha