اتصال ۷۰۰خانوار استان ایلام به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام از اتصال ۷۰۰ خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

«عباس بیرامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام  با اعلام این خبر، اظهار كرد: هشت روستای شهرستان های ملگشاهی،آبدانان و دهلران با جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفربه شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

 

بیرامی با اشاره به اینکه برای اتصال این روستاها چهار سایت تلفن همراه ارتقاء تکنولوژی انجام شده است، افزود: روستاهای شهرک وحدت و عین خوش دهلران، میان تنگ ملگشاهی،آبطاف علیا،آبطاف سفلی، تپه حمام علیا، تپه حمام سفلی، تپه حمام وسطی آبدانان به اینترنت پرسرعت مجهز و اعتبارات این طرح ها از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات تأمین گردیده است.

 

وی به برنامه وزارت ارتباطات برای اتصال روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات اشاره و اظهارکرد: تاکنون اتصال 90درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات پایان یافته و پوشش96 درصدی جمعیت استان محقق شده است.

 

بیرامی بیان کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون بیش از 11 هزار و 600 خانوار روستایی استان با جمعیت بیش از 43 هزار نفر از محل جذب اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین همکاری شرکت مخابرات در برگردان شبکه همراه استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از اتصال روستای دلفان آباد شهرستان دره شهر در هفته گذشته خبرداد و خاطرنشان كرد: نصب تجهیزات سایت جدید با تکنولوژی 4G در روستای لرینی شهرستان سیروان آغاز شده است و با اتمام نصب تجهیرات این روستا نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود.

کد خبر 1093996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha