آئین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) جیرفت برگزار شد

امروز ۲۲ شهریور هم زمان با سراسر کشور، آئین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا (س) با سخنرانی امام جمعه جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۲ شهریور ماه هم زمان با سراسر کشور، آئین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا (س) با سخنرانی امام جمعه جیرفت برگزار شد.


حجت الاسلام «میثم تارم» در این مراسم، گفت: توجه اسلام به زنان و فعالیت اجتماعی آنها موجب گسترش حوزه‌های علمیه خواهران در انقلاب اسلامی ایران شده است.



امام جمعه جیرفت افزود: از مزایای مدارس حوزه علمیه خواهران آن است که در مدت کوتاهی دروس تخصصی را آغاز کرده و در زمینه هایی همچون فقه و اصول و علوم قرآنی و حوزه خانواده فعالیتی تخصصی دارند.


وی خاطرنشان کرد: به واسطه تخصصی بودن حوزه‌های علمیه خواهران، شاهد ثمرات آن در مراکز تربیتی و خانواده‌ها هستیم.


حجت الاسلام تارم ابراز کرد: این حوزه‌ها ثابت کردند عفاف و حجاب نه تنها محدودیت نیست بلکه می‌تواند موجب رشد بانوان و حتی رسیدن آنان به درجه اجتهاد و مراتب علمی و معنوی بالا شود.


امام جمعه جیرفت اظهار کرد: بانوان طلبه در خانواده نیز مسئولیت‌هایی نظیر، همسرداری، مادری و خانه‌داری را بر عهده‌ دارند که توانسته‌اند با موفقیت توأم با تحصیل در دیگر وظایفشان نیز موفق باشند.


وی ادامه داد: استعدادهای فراوانی در جیرفت و منطقه جنوب وجود دارد که برخی موانع و کمبود امکانات مانع از شکوفایی این استعدادها شده است.


حجت الاسلام تارم تاکید کرد: انتظار است با اقدام و حمایت‌های لازم علاوه بر رفع کمبودها، سطوح تحصیلی سه و چهار نیز راه اندازی شود.


امام جمعه جیرفت اضافه کرد: به فرموده پیامبر اسلام (ص)، راه یادگیری علم تمرکز و سکوت، گوش فرادادن به کلام عالم، حفظ کردن مطالب مهم در حافظه  است.


وی عنوان کرد: طلاب در کلاس درس باید به این مولفه‌ها توجه کنند و با مطالعه قبلی در کلاس حاضر شوند؛ انسان باید پس از علم آموزی،  به آن عمل کند چرا که علم، مقدمه عمل است.


حجت الاسلام تارم در خاتمه تصریح کرد: انسان پس از عمل باید علوم فراگرفته را نشر داده و به دیگران بیاموزد چرا که علم باید مایه هدایت دیگران نیز باشد.

کد خبر 1094043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha