رقیه سلام الله علیها (۲) ...

دشمنان تشیع با انتشار هرگونه شعائری درمورد امام حسین (ع) مخالفند و آنچه که بیشتر در صدد تخریب و از میان برداشتن آن و یا حداقل کمرنگ کردن آن هستند، مصائب عاطفی کربلاست که یقینا قدرت تخریب آن برای دشمنان بیشتر بوده و نقش هدایتگری آن نیز بسیار حساس است.

خبرگزاری شبستان _ اهواز: در بخش پیشین، تشکیکی که پیرامون وجود حضرت رقیه (س) منتشر شده را بررسی کردیم و نتیجه گرفتیم که بنا بر آنچه در منابع تاریخی و روایی موجود است، جایی برای تشکیک درباره آن وجود نازنین باقی نمی‌ماند.

 

پس از بیان دلایل وجود حضرت رقیه (س) در کربلا و شهادت مظلومانه ایشان در شام، ذکر این نکته قابل توجه است که اساسا دلیل مطرح شدن این شبهات در مورد آن وجود نازنین چیست؟ چرا عده‌ای سعی دارند که نام این بزرگوار را از تاریخ پاک کرده و یا حضور ایشان را کمرنگ کنند.

 

دلیل اصلی این موضوع را می­‌توان اینگونه بیان کرد که اصولا دشمنان تشیع، با انتشار هرگونه شعائری در مورد امام حسین (ع) مخالفند. در این میان، آنچه که بیشتر در صدد تخریب و از میان برداشتن آن و یا حداقل کمرنگ کردن آن هستند، مصائب عاطفی کربلاست که یقینا قدرت تخریب آن برای دشمنان بیشتر بوده و نقش هدایتگری آن نیز بسیار حساس است .

 

در طول تاریخ پس از واقعه عاشورا، فطرت­‌های بیدار و انسان­‌های آگاه با شنیدن وقایع کربلا و اتفاقات پس از آن، به دنبال یافتن پاسخ برای پرسش­‌های خود، به حقائقی می‌­رسند که مایه ذلت و شکست برای دشمنان امام حسین (ع) و مایه اعتلا و پیروزی برای حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای حضرتش است. پرسش‌هایی از این قبیل که:

  • مگر طفل شش ماهه قصد جنگ با کسی داشته که باید تیر سه شعبه به او بزنند؟
  • پس از اتمام جنگ و شهادت مردان جنگی، آتش زدن خیمه­‌هایی که زنان و کودکان در آن بودند چه معنایی می­‌تواند داشته باشد؟!
  • در کجای عالم پادشاه ظالمی برای آرام کردن یتیم سه سال‌ه­ای دستور می­دهد سر بریده پدرش که به خون آغشته است را برای او هدیه ببرند؟
  • در کدام دین و مذهب، پیروان، اهل بیت پیامبر خویش را به قتل صبر کشته و زنان و دخترانش را به اسارت می‌برند؟
  • ...

و این قبیل پرسش‌­های بیدارگر که پاسخی ندارند، خطر بزرگی است که دشمنان با آن دست و پنجه نرم می­‌کنند.

 

لذا مخالفان برای این معضل، چاره‌­ای اندیشیده­‌اند و آن اینکه تا می­­‌توانند مصائب و مصیبت‌های عاطفی کربلا را حذف کرده و یا حتی­‌الامکان دچار خدشه و شبهه کنند تا کمرنگ شده و اثرگذاری خویش را در افکار مخاطبان از دست دهد که از جمله آنها، همین شهادت دختر سه ساله امام حسین (ع) در شام و مظلومیت آن حضرت است.

 

اما در مقابل شیعیان و محبین اهل بیت (ع) با برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع) و آن سه ساله­ مظلوم و با پیام‌های تکان دهنده مخالفین شیعه را رسوا کرده­‌اند .

 

از آنجا که ما به عنوان منتظران ظهور موفورالسرور مولانا و صاحبنا و امام زماننا حضرت صاحب العصر و الزمان بقیة الله الأعضم علیه‌السلام، وظایفی سنگین بر عهده داریم. یکی از آن وظایف، نسبت به ساحت مقدس آن امام غایب، این است که در برابر شبهات و هجمه‌هایی که به اعتقادات و باورها و تاریخ تشیع وارد می شود، استوار و محکم ایستادگی کنیم و در حد توان از این حریم مقدس دفاع کنیم.

 

نشر دو بخش این مقاله، بخشی اندک و ناچیز از ادای دِین و انجام این وظیفه با بضاعتی مزجاة است که امیدواریم مقبول نظر منیع حضرتش «ارواحنا لتراب مقدمه الفداء» واقع شود و دوستان حضرتش را مفید افتد. انشالله.

لایق نبود قطره به عمان بردن

خار و خس صحرا به گلستان بردن

اما چه توان که رسم موران باشد

پای ملخی سوی سلیمان بردن

 
کد خبر 1094091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha