واکسیناسیون ۱۵۰۰ دام سنگین جهت مقابله با تب برفکی در زیرکوه

فلکی گفت: یک هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین جهت جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی در شهرستان زیرکوه تا ۱۰ مهرماه واکسیناسیون می شوند.

«وحیدرضا فلکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: طرح واکسیناسیون دام های سنگین جهت جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی در شهرستان زیرکوه آغاز شده است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه به هدف از اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف پیشگیری از بیماری تب برفکی در جمعیت دام سنگین با اولویت روستاهای اطراف مناطق حفاظت شده و مناطق عشایری به صورت کاملا رایگان در حال اجرا است.

 

وی در ادامه بیان کرد: همزمان با اجرای عملیات واکسیناسیون راستی آزمایی طرح هویت گذاری دام سنگین نیز اجرا می شود و نتایج این راستی آزمایی در اختیار ادارات مربوطه قرار داده خواهد شد و افراد فاقد دام از لیست دریافت خوراک دام یارانه ای حذف خواهند شد.

 

فلکی با اشاره به اینکه یک هزار و 500 راس دام سنگین در این شهرستان در حال واکسیناسیون است، افزود: به دنبال افزایش سطح ایمنی دام های سنگین در مقابل بیماری تب برفکی هستیم و این بیماری سبب تلفات بالای دام های جوان و کاهش شدید تولید دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فرآورده های خام دارد.

 

رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه در پایان با بیان اینکه طرح واکسیناسیون جهت مقابله با بیماری تب برفکی از 10 شهریور آغاز شده است، گفت: اجرای این طرح تا 10 مهرماه ادامه دارد و تشدید اقدامات قرنطینه و کنترل حمل و نقل دام و فرآورده های خام دامی به منظور انتشار بیماری تب برفکی نیز استمرار خواهد داشت.

کد خبر 1094096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha