زنجان ۴۱ شهید روحانی دارد/نقش روحانیون در دفاع مقدس تبیین شود

محمدی با بیان اینکه استان زنجان ۴۱ شهید روحانی دارد، گفت: ۴۵ روحانی جانباز و ۱۵۰ روحانی رزمنده برای اقتدار کشور ایثار گری کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در آستانه هفته دفاع مقدس و برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان جلسه بررسی نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد .

 

مدیر کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه جامعه روحانیت در تمام مقتضیات زمانی در مسیر انقلاب نقش محوری و موثری داشتند، گفت: روحانیون در زمان انقلاب نقش بسیار کلیدی را در پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده داشتند.

 

قاسم محمدی با بیان اینکه استان زنجان ۴۱ شهید روحانی دارد، اظهار کرد: ۴۵ روحانی جانباز و ۱۵۰ روحانی رزمنده برای اقتدار کشور ایثار گری کردند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: جامعه روحانیت در همه صحنه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کرده است و در این میان روحانیون اوج شکوفایی و بالندگی بودند و نقش این قشر نباید از اذعان عموم مردم دور باشد.

 

محمدی تاکید کرد: روحانیون در دفاع مقدس نقش محوری داشتند و نه تنها در جبهه رزم بلکه در تبلیغ دینی و روحیه دادن به نیروها هم نقش کلیدی داشتند.

 

وی افزود: باید نقش روحانیت با ساز و کار مناسب در جامعه به خصوص برای نسل جوان تبیین و تبلیغ شود و امروز که دشمن با انواع تبلیغات رسانه‌ای که خود درصدد است تا چهره روحانیت را به مردم بد جلوه بدهد که باید جلوی این تهاجم گرفته شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: روحانیون در زمان دفاع مقدس از اول جنگ تا آخر جنگ در صحنه بودند تا نگذارند یک وجب از خاک این کشور به دست نااهلان بیفتد و سربازان دچار یاس و نا امیدی شوند.

 

محمدی گفت: امروز هم باید رسانه‌ها نسبت به تبیین جایگاه و نقش جامعه روحانیت تلاش کرده و اقدامات لازم را مد نظر قرار دهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بسیار ارزنده توصیف کرد و گفت: متاسفانه تصویر مناسبی و دقیقی در فضای هنری کشور از روحانیت و به ویژه روحانیون شهید نشان داده نشده است.

 

حجت الاسلام سعید احمدی خاطرنشان کرد: باید یک کارگروه عملیاتی برای ثبت خاطرات شهدای روحانی و نشر گسترده آن در فضای مجازی بوجود آید. از طلاب فعال و گروههای فعال مجازی در این زمینه باید استفاده کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه خاطرات شهدا باید رویکرد تربیتی برای نسل نوجوان و جوان داشته باشند، افزود: کتاب های زیادی در زمینه خاطرات شهدا نوشته شده اند ولی نحوه ی توزیع مناسبی نداشته اند و این کتابها در گمنامی مانده اند که باید در این امر برنامه ریزی بهتری صورت گیرد .

 

وی گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی آمادگی خود را نسبت به رصد تعداد شهدای روحانی و نیز ساخت مستند و نشر کتاب اعلام میکند .

 

 

کد خبر 1094123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha