واکسیناسیون کرونا برای زنان باردار خطری ندارد

ارجمند گفت: واکسیناسیون برای مادران باردار و شیرده نه تنها خطری به همراه ندارد بلکه مادر و جنین را از عوارض حاد ابتلای به کرونا مصون نگه می دارد.

«سید مجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: اهمیت سلامت مادران باردار و کاهش شاخصهای مرگ و میر در این گروه هدف در بحران کووید ١٩ از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: مادران باردار به علت شرایط جسمی خود ذخایر تنفسی یک فرد عادی را ندارند بنابراین احتمال درگیری با کرونا و ایجاد مشکلات تنفسی برای آنها دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود مادران باردار با دریافت واکسن کرونا این احتمال را کاهش دهند و جان خود و  فرزندشان را نجات دهند.

 

وی بیان کرد: طی روزهای اخیر پایگاه شماره ٣ به عنوان مرکز منتخب واکسیناسیون کرونا ویژه گروه مادران باردار در جهرم  فعال شده تا تزریق واکسن به این گروه هدف انجام پذیرد.

 

ارجمند ضمن تاکید بر انجام واکسیناسیون زنان باردار و مادران زایمان کرده تا ۴٢ روز پس از زایمان گفت: مطابق با دستورالعمل های ارسالی از وزارت بهداشت، تمام زنان باردار بالای ١٢ هفته در راستای تضمین سلامت مادر و جنین باید واکسینه شوند. 

 

وی با ذکر این نکته که واکسیناسیون مادران باردار و شیرده چنانچه طبق بازه زمانی اعلام شده  انجام شود سلامت مادر و جنین را تضمین می کند افزود: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ مادر باردار دارای پرونده در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جهرم، هستند که مراقبت‌های لازم از آنان صورت می‌پذیرد و انتظار می رود طی روزهای آینده بیش از نیمی از این جمعیت واکسینه شوند. 

 

ارجمند گفت: پایگاه بهداشتی «امام سجاد (ع)» شهرستان جهرم واقع در چهار راه «حافظ» در همه روزهای هفته از ساعت ٨  تا ١٢ صبح پذیرای مادران باردار و متقاضی واکسن است. 

 

وی در پایان ضمن دعوت از مادران باردار مشمول این طرح اذعان کرد: واکسیناسیون برای مادران باردار و شیرده نه تنها خطری به همراه ندارد بلکه مادر و جنین را از عوارض حاد ابتلای به کرونا مصون نگه می دارد.

 

کد خبر 1094125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha