تفکر غربی ها با مقصد الهی و انسانی همراه نیست

آیت الله عبادی با بیان اینکه تفکر غربی ها با مقصد الهی و انسانی همراه نیست، گفت: موج انقلاب اسلامی امروز با قدرت خداوند متعال جان تازه ای گرفته است و این موضوع در کشورهای غربی مشاهده می شود و زمان به نفع حکومت اسلامی پیش می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (22 شهریور) در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: انسان خلقتا به گونه ای است که باید هر امری را بر خلاف حیوانات با علم انجام دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان هیچ کاری را بدون علم نمی تواند انجام دهد، افزود: علم برای نوع بشر یک مسئله اجتناب ناپذیر است و این موضوع یک امر تکوینی و ارشادی محسوب می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه استاد و شاگرد باید بدانند برای چه علم تدریس می کنند و می آموزند، ادامه داد: در غیر این صورت به ناکجا آباد خواهند رفت و بدانید که علم برای عمل است و باید اولویت بندی شود و علم شامل همه مسائل انسانی و اسلامی است.

 

آیت الله عبادی در ادامه بیان کرد: هر موضوعی که در ذهن انسان مطرح شود اسلام روی آن حکم دارد و به این معنا است که به همه امور در اسلام توجه شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حکومت خدا باید برای بشر تبیین شود، افزود: در تمامی علوم فراگیر آن چه که اولویت دارد همین موضوع است و دلایل غنی بسیاری وجود دارد و بعد از بحث های کلامی که این مسئله را ثابت می کند به مسائل میدانی بپردازید.

 

وی با اشاره به بحث توحید نظری و توحید عملی گفت: در توحید نظری و در کلمه طیبه «لا اله الا الله» از نفی شروع و به اثبات ختم می شود و در توحید میدانی نیز باید نفی کنیم و «یومن بالله» تنها راه بشر را بیابیم.

 

آیت الله عبادی در ادامه اظهار داشت: این همه قتل ها، جنایت ها، ظلم ها، پوچی ها و ویرانه های به وجود آمده در جهان به خاطر این است که برخی افراد به دنبال طاغوت رفته اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکر غربی ها با مقصد الهی و انسانی همراه نیست، ادامه داد: به همین دلیل برای ورود به صحنه های حکومتی هیچ حد و مرزی ندارند و متاسفانه این تفکر در کشور ما نیز رسوخ کرد و این بدبختی ها و مشکلات را به وجود آورد.

 

وی در ادامه گفت: غربی ها دنیا را برای انسان ها به یک زندان تبدیل کرده اند و جان و مال و حیثیت انسان ها را ادعاهای آلوده خود به خطر انداخته اند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به حکومت دینی گفت: اگر کسی بگوید که لازم نیست که حکومت دینی بر پا شود بداند که همه خون های ریخته شده و اموال از بین رفته در شکارگاه غربی ها را باید به گردن بگیرد.

 

وی در ادامه تاکید داشت: حکومت دینی نباید به دست یک انسان جاهل، یا مسلمان فاسق یا یک انسان کافر یا مشرک سپرده شود تا به اسم خدا دست به هر کاری بزند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه موج انقلاب اسلامی امروز با قدرت خداوند متعال جان تازه ای گرفته است، گفت: امروز در کشورهای غربی نیز این موضوع مشاهده می شود و گذر زمان به نفع حکومت اسلامی و دست قدرت الهی در حال کشیدن جهان به سویی است که زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

 

آیت الله عبادی در پایان بیان کرد: با ظلم و تعدی و فقر و قتل به دنبال این هستند تا انقلاب اسلامی موفق نشود اما خداوند متعال دست همه آن ها را رو می کند.

 

 

کد خبر 1094168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha