سند آمایش سرزمینی خراسان جنوبی نیازمند بازنگری و بروزرسانی است

پورعیسی با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی خراسان جنوبی نیازمند بازنگری است، گفت: این سند باید مطابق با اسناد ملی و بروزرسانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید پورعیسی» امروز(22 شهریور) در ستاد توسعه خاوران با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمینی خراسان جنوبی نیازمند بازنگری است، اظهار داشت: این سند باید مطابق با اسناد ملی و بروزرسانی شود.

 

وی با اشاره به اینکه زمانی که سند آمایش استانی نوشته شده، سند آمایش ملی هنوز آماده نبوده است، گفت: در حال حاضر با استان های خراسان رضوی و شمالی برای تهیه اسناد آمایش منطقه ای هماهنگ هستیم و در همین زمینه اسناد استانی هم بازنگری خواهد شد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سند آمایش ملی افق آن 1424 است اما سند آمایش خراسان جنوبی افق آن 1415 که باید مجدد سند آمایش سرزمینی خراسان جنوبی برای افق 1424 بروزرسانی شود، افزود: تطابق منطقه ای و ملی سند آمایش خراسان جنوبی تا پایان سال انجام خواهد شد.

 

همچنین «محمدمهدی خطیب» استاد دانشگاه بیرجند و مشاور استاندار در امور آمایش سرزمینی با اشاره به اینکه مهمترین گام در آمایش سرزمینی چشم انداز خراسان جنوبی است که در سال 1415 توسعه و پیشرفت در همه جوانب را برای استان دیده است، گفت: طبق سندآمایش سرزمینی، خراسان جنوبی در سال 1415 باید استانی توسعه یافته در بخش های کشاورزی، معدنی، استفاده از انرژی های پاک، گردشگری، استفاده بهینه از فناوری اطلاعات، تعامل و صادرات با افغانستان و ناحیه اوراسیا باشد.

 

وی با اشاره به اینکه الگوی کشت استان تا سال 1415 باید تغییر کند و به سمت الگوهای کم آب برویم، گفت: طبق سند آمایش استان پهنه های بیرجند، خوسف، نهبندان و سربیشه در اولویت اول توسعه معادن قرار دارد.

 

 

کد خبر 1094231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha