چگونگی فعالیت‌های مذهبی در ایام اربعین حسینی

حجت‌الاسلام نبی‌زاده آخرین تصمیمات ستاد کرونا برای فعالیت‌های مذهبی در ایام اربعین حسینی و چگونگی فعالیت مساجد و هیئت‌های مذهبی را تشریح کرد.

«حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز با تشریح آخرین تصمیمات ستاد کرونا در خصوص فعالیت‌های مذهبی در ایام کرونا اظهار کرد: در این رابطه مساجد فعالیت خود را باید طبق آنچه در گذشته انجام می‌دادند چه در زمینه نماز جماعت و چه مقابله با کرونا داشته باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: در زمینه مقابله با کرونا مساجد باید هم در لبیک به ندای مقام معظم رهبری تمام ظرفیت‌های خود را به‌کار گیرند، حتی بهره‌گیری از بلندگوهای مساجد جهت بیان نکات بهداشتی در صورتی که مزاحمتی برای سایرین نداشته باشد تا کارهای مختلفی که در مسجد برگزار می‌شود را می‌توانند انجام دهند.

 

وی در خصوص چگونگی عزاداری‌های اربعین حسینی تصریح کرد: در مساله عزاداری‌های حسینی نیز مساجد و هیئت‌های مذهبی می‌توانند با همان پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هایی که در دهه اول محرم انجام می‌دادند، مراسم‌های این ایام را در فضای باز برگزار کنند.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده در خصوص مراسم پیاده‌روی اربعین نیز تاکید کرد: همان‌طور که اعلام شده امسال هیچ ورود و خروجی از مرزهای زمینی انجام نمی‌شود، لذا لازم است همه مواکب و هیئت‌های مذهبی به این مساله توجه کنند و به هیچ عنوان به طرف مرزها حرکت نکنند و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

کد خبر 1094252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha