ضرورت تلاش برای جذب خیران کارآفرین در خوزستان

خلیلیان گفت: همانگونه که برای جذب سرمایه گذار تلاش می‌شود باید شرایط را برای خیران کارآفرین در خوزستان نیز فراهم کرد تا برای ایجاد اشتغال در استان ورود کرده و خوزستان را از معضل بیکاری نجات دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، «صادق خلیلیان» عصر امروز (دوشنبه ۲۲ شهریور) در نشست شورای اجتماعی و فرهنگی استان خوزستان اظهار کرد: نرخ بیکاری در خوزستان بالاتر از متوسط کشوری است و هرگونه اقدام در کاهش این نرخ در توسعه استان و کشور بسیار تاثیرگذار است.

 

استاندار خوزستان افزود: همانگونه که برای جذب سرمایه گذار تلاش می‌شود باید شرایط را برای خیران کارآفرین در خوزستان نیز فراهم کرد تا برای ایجاد اشتغال در استان ورود کرده و خوزستان را از معضل بیکاری نجات دهند.

 

وی اضافه کرد: طبعا خیرین کارآفرین قصد دارند حمایت های خود را به کمک های پایدار تبدیل کنند که این موضوع را دنبال خواهیم کرد و از هر نوع پیشنهادی که به تسریع توسعه استان کمک کند استقبال می‌کنیم البته از موازی کاری نیز باید پرهیز شود.

 

خلیلیان با بیان اینکه باید تمامی بخش‌هایی که باعث توسعه خوزستان می‌شوند به صورت متوازن رشد و حرکت کنند ادامه داد: خوزستان باید از نظر فرهنگی و اجتماعی یک استان پیشرفته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه و ارتقای موضوعات فرهنگی در جامعه باعث پیشرفت یک جامعه می شوند بنابراین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند تصریح کرد: از نظر فرهنگی و اجتماعی باید یک استان پیشرفته باشیم و نگاه تک محوری به توسعه نداشته باشیم.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه پاسداشت زبان فارسی موضوعی ضروری و مهم است و ما باید از این زبان غنی و اصیل پاسداری و آن را تقویت کنیم یاد آور شد: این زبان می‌تواند یکی از محورهای اتحاد اقوام باشد و در کنار آن تنوع قومی استان یک مزیت است و زبان های اقوام و فرهنگ های محلی باید تقویت و ترویج شود.

 

کد خبر 1094295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha