سینما به رفع آسیب های اجتماعی کمک می کند

نبی زاده گفت: توجه به سینما و هنرمندان سینما به رفع آسیب ها در همه ابعاد کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر نبی زاده» در جلسه ای که شامگاه (۲۲ شهریور) در سینما فردوسی بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه توجه به سینما و هنرمندانِ سینما به رفع آسیب ها در همه ابعاد کمک می کند، اظهار داشت: سینمای توسعه یافته می تواند بسیاری از چالش ها در جامعه را آسیب شناسی کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی نهادینه کردن فرهنگ اصیل و بومی را در کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر دانست و افزود: سینما در این راستا نقش گسترده ای ایفا می کند.

 

وی با بیان اینکه سینما توانسته افق گسترده ای را در بستر جامعه ایجاد کرده و در ایجاد تغییر، خلق فرهنگ در جامعه ورود کند، گریزی به نقش الگوسازی سینما زد و گفت: نقش الگوسازی سینما غیرقابل انکار است تا جایی که بعد از پخش فیلم، سریال و... در کوچه بازار شاهد اصطلاحات و دیالوگ های فیلم و سریال ها هستیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه سینما پدیده غالب فرهنگی در این دوران است، افزود: برای قدم برداشتن در این بستر باید به نقش تصویر و سینما توجه کرد.

 

نبی زاده با اشاره به شیوع بیماری کرونا و 18 ماه سخت برای سینما، سینماگران، مؤسسات فرهنگی و هنری و... گفت: با این که این اقشار شرایط سختی را سپری کردند اما هیچ وقت پا پس نکشیده و در حوزه های کاری خود مصمم بودند.

 

وی با بیان اینکه 9 شرکت تولید فیلم در استان فعالیت دارند، یادآور شد: از این تعداد چهار شرکت در دو سال گذشته و از 42 آموزشگاه نیز حدود 11 آموزشگاه در 2 تا 3 سال گذشته راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی به پروژه سینمای طبس اشاره و ابراز امیدواری کرد: این پروژه به زودی به نتیجه برسد.

 

در پایان به مناسبت گرامیداشت روز ملی سینما از سه پیشکسوت این حوزه «عباس نورایی، ابراهیم اشراقی و احسان بخش» مدیر موسسه و آموزشگاه سینمایی و فیلمسازان برگزیده استان، سینماداران بیرجند و دیگر شهرستان ها تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1094301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha