رعایت حجاب جامعه را از بروز خطرات آسیب های اجتماعی حفظ می کند

حجت الاسلام سید سامعی، گفت: رعایت عفاف وحجاب درگفتار،نگاه،پوشش وکرداراست و رعایت آن جامعه را از بروز خطرات آسیب های اجتماعی حفظ می کند

حجت‌الاسلام سیدحسین سید سامعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: صفت زیباوکمال عفت درواقع دیوار و پرده ای است که مرز شخصیت انسانی را با موجودات حیوانی جدا می سازد و حجاب تجلی فیزیک آن خصلت زیبای معنوی در وجود انسان است که پیام آن اعلام شخصیت انسانی و تعیین حریم حرمت آن است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنقروکلیایی افزود:  استحکام نهاد خانواده وتربیت فرزندان صالح وداشتن روح وروانی سالم از فوائد حجاب است.

 

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف کامل، دستور و توصیه ی خداوند به همه دختران و زنان باایمان است خاطر نشان کرد: پوشش یا حجاب، به صورتی که زیبایی ها و زینت زن را بپوشاند و او را از چشم چرانی مردم هرزه و بی تربیت و آلودگان به شهوت حیوانی و حالات شیطانی حفظ کند، دستوری قرآنی، تکلیفی انسانی و برنامه ای اخلاقی است.

 

حجت الاسلام سید سامعی تصریح کرد: رعایت و ترویج عفاف و حجاب یکی از دغدغه های امروز جامعه اسلامی به شمار می رود و یکی از موضوعات حساس در جنگ نرم است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنقروکلیایی  در پایان گفت: چون دین اسلام دین زندگی است و بشر را می‌خواهد برای زندگی ابدی تربیت کند از زندگی مادی و دنیوی او غافل نمانده است لذا تمام دستورات دینی علاوه برآثار وبرکات معنوی و اخروی آثار وبرکات مادی ودنیوی هم دارند.

 

کد خبر 1094322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha