۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی ابلاغ شد

اکبری راد گفت: امسال ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خانگی به استان خراسان جنوبی ابلاغ شده است.

«علی اکبر اکبری راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه توسعه مشاغل خانگی زمینه ‌ساز بهبود وضعیت اقتصادی خانوار و جامعه است، اظهار کرد: این شغل، شغلی پایدار معرفی شده و تلاش‌ برای توسعه مشاغل خانگی در استان خراسان جنوبی امری ضروری است.

 

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از وجود 323 رشته مشاغل خانگی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: امسال 330 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خانگی ابلاغ شده است.

 

اکبری راد بیان کرد: مشاغل خانگی در حوزه‌های صنایع دستی، فرش دستباف و رشته‌های مرتبط با صنایع، تولیدی، صنعت و خدمات، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و عشایری و فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌ توانند از این تسهیلات ارزان قیمت بهره‌ مند شوند.

 

وی با بیان اینکه ۵۷ رشته صنایع دستی، 64 رشته تولیدی، 59 رشته بخش کشاورزی، عشایری و دام و 131 رشته فعالیت‌های فرهنگی مشمول بهره‌ مندی از این تسهیلات ارزان قیمت خواهند شد، گفت: این تسهیلات نسبت به تسهیلات سال گذشته پنج برابر شده و بانک ‌های عامل در سطح استان این تسهیلات را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهند  کرد.

 

اکبری راد در پایان با اشاره ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه صنایع دستی تصریح کرد: اولویت پرداخت این تسهیلات با تعاونی‌های دارای ظرفیت خوشه سازی، مجریان پشتیبان، پیشران‌های فعال در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که درصدد توسعه فعالیت ‌شان هستند و متقاضیان آماده ورود به بازار و دارای مجوز مشاغل خانگی است.

کد خبر 1094340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha