مردم انتظار دارند دولت جدید بتواند بازار را به ثبات برساند

معروفان با بیان اینکه مردم انتظار دارند دولت جدید پس از تثبیت، بتواند بازار را به ثبات برساند، گفت: با در نظر گرفتن تمام هزینه های اعمال شده به مرغ، این کالا در تهران به طور میانگین حدود ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان به دست مردم می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، عباس معروفان، مدیرکل خدمات بازرگانی خارجی وزارت جهاد کشاورزی شب گذشته (دوشنبه 22 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه سامانه بازارگاه اغلب در تحویل نهاده به مرغداران تأخیر دارد، گفت: علت آن است که مرغدار برای ثبت درخواست خرید؛ ۱۰ روز فرصت دارد، بازارگاه هم بایدکالای مورد درخواست مرغدار را از بندر ماهشهر حمل کند و به مصرف کننده برساند، حال آن که گرمای هوا، قطعی برق و کرونا سبب کندی تحویل کالا توسط واحد حمل و نقل می‌شود.

 

 مدیرکل خدمات بازرگانی خارجی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه وقتی مرغ زنده در کشتارگاه قیمت 17 هزار و صد تومان قیمت می خورد، مرغدار می گوید این مرغ برایش 19 هزار تومان تمام شده، دام خود را کمتر و ارزانتر از هزینه تمام شده بفروشد، گفت: این جاست که در می یابیم نرخ گذاری فعلی نیازمند اصلاح و بازنگری دارد یعنی قیمت مرغ از 24 هزار و نهصد تومان باید بیشتر شود.

 

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند دولت جدید پس از تثبیت، بتواند بازار را به ثبات برساند، گفت: با در نظر گرفتن تمام هزینه های اعمال شده به مرغ، این کالا در تهران به طور میانگین حدود 30 تا 33 هزار تومان به دست مردم می رسد. وجود اختلاف 40 میلیونی میان آمار بیان شده از سوی مسئولین و آمار مرکز آمار، ادعای بزرگیست که جای پیگیری و مطالبه قانونی و حقوقی دارد.

کد خبر 1094345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha