بررسی آخرین وضعیت بازگشایی مدارس/  اروپا بخشی از هزینه‌های مبارزه با ترانزیت مواد مخدر را بپردازد

بررسی آخرین وضعیت بازگشایی مدارس، اروپا بخشی از هزینه‌های مبارزه با ترانزیت مواد مخدر را بپردازد، سید حمید سجادی «دبیر شورای عالی جوانان» شد، افتتاح مرکز واکسیناسیون شهید صالح مهدوی مجد نیروی زمینی سپاه برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بررسی آخرین وضعیت بازگشایی مدارس،  اروپا بخشی از هزینه‌های مبارزه با ترانزیت مواد مخدر را بپردازد، سید حمید سجادی «دبیر شورای عالی جوانان» شد، افتتاح مرکز واکسیناسیون شهید صالح مهدوی مجد نیروی زمینی سپاه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۳ شهریور است.

بررسی آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و اجرای طرح ملی واکسیناسیون در بیستمین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا

بابک دین پرست دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اعلام این خبر که بیستمین جلسه این قرارگاه عصر امروز با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور برگزار می شود، گفت: در نشست امروز که با حضور نمایندگان همه دستگاههای عضو قرارگاه در محل وزارت کشور برگزار می شود، آخرین وضعیت اجرای مصوبات ستاد ملی و قرارگاه؛ آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و مهار موج پنجم بیماری در کشور، آخرین وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان ها، آخرین وضعیت تامین واکسن کرونا و روند اجرای طرح ملی واکسیناسیون، آخرین وضعیت اعمال جرائم مصوب مربوط به ناقضین قرنطینه ها؛ تامین و پرداخت معوقات کادر درمان   مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد.

 

دبیر قرارگاه خاطر نشان کرد: در جلسه امروز قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، همچنین تامین و پرداخت اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل مراکز درمانی نیمه تمام آخرین وضعیت اجرای مصوبات مربوط به اربعین حسینی(ع)، آخرین اقدامات انجام شده درخصوص بازگشایی مدارس کشور؛ آخرین وضعیت اجرای طرح مدیریت مراجعین و آخرین وضعیت اجرای طرح شهید سلیمانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

اروپا بخشی از هزینه‌های مبارزه با ترانزیت مواد مخدر را بپردازد

وحید جلال زاده  در دیدار «یسپر وار» سفیر دانمارک در تهران با اشاره به رابطه دیرینه دو کشور ایران و دانماک، گفت: سوابق دیرینه تعاملات تجاری، اقتصادی میان دو کشور سبب تقویت روابط دوستانه فیمابین شده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم توسعه ارتباطات پارلمانی تأکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی ارتقاء روابط و همکاری با پارلمان دانمارک را دارد و تشکیل گروه‌های دوستی ـ پارلمانی در مجالس دو کشور می‌تواند به تحکیم و تقویت ارتباطات در سایر بخش‌ها کمک کند.

جلال زاده افزود: گفت وگوهای مستمر میان کمیسیون‌های تخصصی به ارتقاء مناسبات و تسهیل مراودات فیمابین منجر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تصریح کرد: بهره گیری مناسب و برنامه ریزی دقیق از ظرفیت‌های اقتصادی  و صنعتی موجود در دو کشور می‌تواند به تأمین منافع اقتصادی دو ملت کمک شایانی کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات خاورمیانه، به ویژه در افغانستان گفت: تروریسم و دخالت خارجی همواره دو مشکل اساسی افغانستان بوده که موجب تداوم ناامنی در این کشور شده است.

جلال زاده افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره بر برقراری ثبات و آرامش در منطقه بدون دخالت کشورهای فرامنطقه ای است و تجربه نشان داده، حضور نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان باعث رشد تروریسم، نا امنی و تداوم بحران در این کشورها شده است.

وی در بخش دیگری با یادآوری فعالیت‌های جمهوری ‌اسلامی ایران در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به شهادت رسیدن چند هزار جوان ایرانی در این راه تصریح کرد: ترانزیت مواد مخدر از مرزهای افغانستان به اروپا هزینه های زیادی را به کشورمان تحمیل کرده و ضروری است کشورهای اتحادیه اروپایی نقش موثر و فعالتری در این مبارزه داشته باشند و بخشی از هزینه‌های آن را بپردازند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان بر لزوم تقویت همکاری های مشترک امنیتی و اطلاعاتی در زمینه مقابله با تروریسم، افراط گرایی و گروهک‌های تروریستی مستقر در اروپا تأکید کرد.

 

سید حمید سجادی «دبیر شورای عالی جوانان» شد

رییس جمهوری در حکمی وزیر ورزش و جوانان را به عنوان دبیر شورای عالی جوانان منصوب کرد. متن حکم آیت الله سید ابراهیم رییسی به سید حمید سجادی هزاوه،  وزیر ورزش و جوانان آمده است: در اجرای بند(۱۰) ماده(۴) اساسنامه شورای عالی جوانان مصوب ۱۳۷۱.۵.۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی، به موجب این حکم به عنوان «دبیر شورای عالی جوانان» منصوب می‌شوید.

رییس‌جمهوری افزود: امید است با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به «عدالت‌محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم‌داری»، «پاکدستی و فسادستیزی»، «قانون‌مداری»، «مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی» در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات جوانان کشور مجدّانه کوشا باشید.

 

بررسی آخرین تحولات دو جانبه در دیدار سفیر ایران با دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان

سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با  حکمت حاجی اف دستیار رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.


 در این دیدار طرفین در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه و پیشبرد برنامه های آینده در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، کنسولی و دیگر مسائل مورد علاقه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

 

مرکز واکسیناسیون شهید صالح مهدوی مجد نیروی زمینی سپاه افتتاح شد

چهارمین مرکز واکسیناسیون زیر نظر بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران در تهران افتتاح شد. این مرکز واکسیناسیون که به نام شهید مدافع سلامت صالح مهدوی مجد نامگذاری شده است، در شهرک شهید محلاتی شکل گرفته و قرار است امر واکسیناسیون را تا هفته آینده به سه نوبت در روز برساند.

مرکز واکسیناسیون شهید صالح مهدوی مجد پانزدهمین مرکز زیر نظر بهداری نیروی زمینی سپاه در کل کشور است که در کنار سایر مراکز مربوط به این نیرو، تا هفته‌ای ۱۵ هزار دوز واکسن تزریق می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1094362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha