دستگیری از نیازمندان از صفات برجسته امام حسن(ع) بود

حجت‌الاسلام حافظ نیا گفت: بخشندگی و دستگیری از نیازمندان از صفات برجسته اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام«کاظم حافظ نیا» شب گذشته(دوشنبه، ۲۲ شهریور) در مراسم سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد صاحب‌الزمان(عج) برگزار شد با تسلیت سالروز شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، اظهارکرد: امام حسن مجتبی (ع) دارای صفات برجسته اخلاقی بودند که از جمله ویژگی‌های ایشان بخشندگی و دستگیری از دیگران بود که موجب شد وی را کریم اهل بیت (ع) بنامند.

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: خانه امام حسن مجتبی(ع) در زمان حیات آن بزرگوار در مدینه پناهگاه نیازمندان بود و امام همواره با افراد غریب و فقیر از هر دین و مذهبی، با کرامت برخورد می‌کرد.

 

وی با بیان‌اینکه حضرت علی(ع) و اولاد اولین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اهل کرامت بودند، تصریح‌کرد: امام حسن مجتبی(ع) در همه احوال، برابر با وسع و توانایی مادی و معنوی خود مشکلات دینی و معیشتی مردم را حل می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه طبق فرموده امام حسن(ع) کسی که همسایه آزار باشد مسلمان نیست، گفت: باید آداب همسایه‌داری را بدانیم و به خوبی با همسایگان خود رفتار کنیم.

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: امام حسن مجتبی(ع) فرموده‌اند با مردم آن طور رفتار کنیم که دوست داریم دیگران با ما رفتار کنند و ما به عنوان پیروان آن امام همام باید اینگونه باشیم.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا خاطرنشان‌کرد: تحلیل زندگی امام حسن مجتبی(ع) عبرتی برای زندگی اجتماعی و سیاسی امروز جامعه ماست.

 

گفتنی است، این مراسم که به همت امام جماعت، هیئت امناء، پایگاه مقاومت بسیج شهید نوروزی، کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) مسجد صاحب‌الزمان(عج) برگزار شد، مداحی و سینه‌زنی در سوگ شهادت دومین امام شیعیان پایان بخش این آیین معنوی بود.

کد خبر 1094377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha