تسریع خدمات رسانی اورژانس فارس با راه اندازی سامانه مکان یاب

مرادیان گفت: سامانه مکان یاب اورژانس ۱۱۵ فارس به محض تماس با شماره ۱۱۵ از طریق تلفن همراه یا ثابت فعال می شود و با شناسایی موقعیت مکانی فرد تماس گیرنده ماموران اورژانس به سرعت به محل مورد نظر اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد مرادیان»، امروز (سه شنبه 23 شهریور) در نشست خبری به مناسبت ۲۹ شهریور روز ملی «اورژانس استان فارس» گفت: یکی از موارد مهمی که کارشناسان دیسپچ اورژانس 115 به آن برای انجام های ماموریت های فوریتی نیاز دارند، آرامش است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس افزود: این کارشناسان باید در لحظه تشخیص دهند که بیمار اورژانسی نیاز به امداد دارد یا خیر که موضوع بسیار مهمی است.

وی با اشاره به راه ‌اندازی سامانه مکان یاب در اورژانس ۱۱۵ فارس عنوان کرد: سامانه مکان یاب اورژانس ۱۱۵ فارس به محض تماس با شماره 115 از طریق تلفن همراه یا ثابت فعال می شود و با شناسایی موقعیت مکانی فرد تماس گیرنده موجب کاهش زمان رسیدن نیرو‌های اورژانس به محل فرد درخواست کننده و یا مصدوم می شود.

مرادیان با اظهار تاسف برای تماس های مزاحمت با اورژانس فارس اعلام کرد: ۶۱ هزار و ۱۳۵ تماس مزاحمت با شماره اورژانس در 6 ماهه نخست سال در فارس به ثبت رسیده و اعزام نیرو به یک درخواست کاذب موجب کمبود نیرو و از دست دادن زمان برای اعزام نیرو به درخواست کنندگان واقعی می شود.

وی ادامه داد: مردم باید مطلع باشند که اورژانس تست سریع کرونا از بیماران مشکوک به کرونا نمی ‌گیرد و ماموریت های اورژانس فارس نسبت به سال گذشته افزایش 15 درصدی داشته و از ابتدای امسال ۲۲ هزار و ۳۹۸ ماموریت تصادفی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ فارس به انجام رسیده است.

مرادیان با اشاره به گازگرفتگی ۴۰ نفر در استان فارس در نیمه نخست امسال گفت: علیرغم وجود سرما شاهد این آمار و مسمومیت با مونو اکسید کربن در استان بوده ایم و آمار گاز گرفتگی در فصل سرد روند صعودی دارد.

وی ادامه داد: تعداد تماس‌های مردمی با اورژانس پیش بیمارستانی با موج پنجم شیوع کرونا در فارس افزایش چشمگیری داشته است در این مدت ۱۱ هزار و ۴۲۷ مورد مشاوره و ۲ هزار و ۱۹۵ بیمار به مراکز درمانی اعزام شدند.

مرادیان اعلام کرد: اورژانس فارس 220 پایگاه‌ فعال دارد که پنج پاگاه آن در نیمه اول امسال راه اندازی شده اند و از ابتدای سال تاکنون۵۵ مورد غرق شدگی در استان داشته ایم که ۶ نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و ۲۸ نفر نیز به مراکز درمانی فارس برای دریافت خدمات پزشکی اعزام شدند و شمار جان باختگان غرق شدگی نیز در این مدت 21 نفر بوده است.

وی ضمن ابراز تاسف از حمله و خشونت علیه نیروهای اورژانس گفت: متاسفانه از ابتدای امسال تاکنون ۶ نفر از نیرو‌های اورژانس فارس مورد حمله و خشونت قرار گرفته اند.

کد خبر 1094474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha