نقش کلیدی انجمن اولیا و مربیان در بازگشایی مدارس/ استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای اقناع افکار عمومی در زمینه بازگشایی مدارس

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت:در سال تحصیلی پیش رو انجمن اولیا و مربیان با ایفای نقش نظارتی می‌توانند تاثیرگذاری به مراتب بیشتری در رابطه با بازگشایی مدارس و جلب اعتماد دانش آموزان و خانواده‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان،داود گلی بیان داشت: بازگشایی مدارس را یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای اقناع افکار عمومی در زمینه بازگشایی مدارس ضروری است. رسانه‌ها باید افکار عمومی را اقناع کنند تا والدین آمادگی آغاز سال تحصیلی و فرستادن فرزندانشان به مدارس را داشته باشند.

 

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  ادامه داد: اقلام و تجهیزات بهداشتی برای مدارس سیستان و بلوچستان تهیه شده و بتدریج برای مدارس و مراکز آموزشی در سراسر این استان در حال ارسال است.

 

گلی خاطر نشان کرد: برای بازگشایی مدارس نیازمند تعامل دستگاه های اجرایی مرتبط هستیم تا زمینه بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی در سال تحصیلی جدید فراهم شود.

 

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد:تحصیل حضوری دانش آموزان در سال تحصیلی پیش‌رو دغدغه این روزهای والدین باتوجه به شیوع گسترده کرونا ویروس است که برای رفع این نگرانی‌ها، باید تدوین الگوی آموزشی متناسب با شرایط روز جامعه و همچنین اقناع سازی والدین با رفع مشکلات زیرساختی در مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

 

گلی خاطر نشان کرد: کارشناسان حوزه آموزش و پرورش معتقدند مدرسه و معلم جایگزین ندارد و به طور قطع بی توجهی به آموزگاران و کلاس های درس باوجود شیوع کرونا ویروس، تعلیم و تربیت و کیفیت در نظام آموزشی را ابتر می‌سازد.

 

وی افزود: مدرسه تنها کارکرد آموختن ندارد بلکه مسیر اجتماعی شدن کودک و نوجوان در مدارس شکل می گیرد و تعطیل نشدن آموزش و پرورش و حضور دانش آموزان در مدارس حتی به مدت یکساعت امری اجتناب ناپذیر است.

 

این مسئول ادامه داد: از آنجایی که بعد از شیوع کرونا، سبک تعلیم و تربیت در ۲ سال اخیر تغییر کرده ضرورت دارد برای افزایش تمایل محصلان به مدرسه، در برخی از قوانین در زمان بازگشایی مدارس و تحصیل دگراندیشی و تغییر ایجاد شود چرا که دانش آموزان را نمی توان بدون مقدمه و همانند سابق وارد فضای مدارس باهمان سبک قدیم کرد.

 

گلی تصریح کرد: در کنار توجه به مسایل زیرساختی، آموزش و پرورش باید برای اقناع سازی و اطمینان بخشی به دانش آموزان و اولیاء و مربیان برای تحقق و اجرای الگوی آموزشی اقدام کند و مدارس باید به سوالاتی که پیرامون این موضوع به وجود می آید پاسخ دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: در کنار تشویق خانواده ها و دانش آموزان برای رفتن به مدرسه نباید نسبت به آموزش مجازی منفی بافی شود بلکه حتی در دوران آموزش حضوری نیز از بستر فضای مجازی به عنوان مکمل آموزشی بهره برد.

کد خبر 1094506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha