بهره‌مندی ۲۴۰۰ سرباز در خراسان جنوبی از آموزش‌های طرح  سرباز مهارت

ابراهیمی از بهره مندی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ سرباز از آموزش‌های طرح «سرباز مهارت» از ابتدای امسال در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجتبی ابراهیمی» امروز(۲۳ شهریور) در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بر اساس تفاهم نامه‌ای مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح با بهره‌گیری از توان تخصصی جهاددانشگاهی در استان خراسان جنوبی در حال اجرا است.

 

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در این طرح به منظور استفاده از ظرفیت علمی، فرهنگی، فناوری، آموزشی و کارآفرینی، دوره‌های مهارت‌آموزی اشتغال و مهارت‌های زندگی به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.

 

ابراهیمی از آموزش بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح این استان در طرح «سرباز مهارت» از ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: سرفصل‌هایی از جمله همدلی و خودآگاهی، ارتباط مؤثر و ارتباط بین فردی، مدیریت هیجان و مدیریت استرس، مهارت مدیریت زمان، تفکر انتقادی، حل مسئله، آشنایی با قانون اساسی، سواد مالی و سواد رسانه‌ای و فضای مجازی به کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح آموزش داده می‌شود.


وی در ادامه گفت: در بحث مهارت عمومی اشتغال و کارآفرینی سرفصل‌هایی همچون کلیات آشنایی با برنامه‌ریزی شغلی، رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراحل کسب و کار، مهارت بازاریابی و فروش و قوانین کسب و کار آموزش داده می‌شود.

 

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از تدام این طرح تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری این آموزش‌ها به صورت ارائه کتاب و برگزاری جلسات حضوری رفع اشکال با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

 

 

کد خبر 1094564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha