طرح ملی شکوه مادری اقدامي ارزشمند براي تکريم مادران  محسوب می شود

حجت الاسلام موسوي با بیان اینکه امسال در تداوم طرح ملی سه شنبه های تکریم، فصل دوم آن با عنوان «شکوه مادری» آغاز شده است گفت: در اين طرح، تکريم مادران که از جايگاه ويژه در دين اسلام برخوردار هستند محور اصلی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام «سید علی موسوی» در مراسم تکریم از خانواده معظم شهیدان سید مجید و سید محمد هاشمیان در راستای طرح ملی سه شنبه های تکریم در سمنان، ضمن بیان اینکه  امسال در تداوم اين طرح ملي، فصل دوم آن با عنوان « شکوه مادري» آغاز شد گفت: در اين طرح، تکريم مادران که از جايگاه ويژه در دين اسلام برخوردار هستند محور اصلي است، مادراني که فرزند شهيد دارند و مادراني که فرزندان الگو و نمونه تربيت کرده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصريح کرد:آنچه که به عنوان نکته مهم در اين طرح قابل توجه  بوده اين است که مادران شهدا به عنوان پرورش دهندگان شهدا بوده اند و شهدا از دامان آنها به اين نقطه از اوج معنويت رسيده اند که براي دفاع از آب و خاک اين کشور همه چيز خودشان را در دست گرفتند و تقديم اسلام و نظام و مردم کردند.

 

وی اولویت‌های تکریم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در قالب این طرح مادران شهدا با اولویت تعداد فرزند شهید بیشتر، مادران الگو در فرزندآوری و تربیت فرزند و مادران الگو در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مورد تکریم قرار می‌گیرند.

 

حجت الاسلام موسوی با اعلام اینکه اين طرح در فهمای ۱۴۰۰ دارای امتياز است تصریح کرد: شکوه مادری به مدت ۲۶ هفته تا سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ در کلیه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به‌منظور تکریم فرزندآوری و فرزند پروری در منزل یکی از خانواده‌هایی که شاخص‌های تکریم را داشته باشند، اجرا می‌شود.

 

به گفته وی  این طرح با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد،بنیاد شهید و امور ایثارگران و قرارگاه ملی جمعیت در حال برگزاری است.

کد خبر 1094570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha