۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای وارد بازارکار می شوند

نقدی با اشاره به موفقیت دانشگاه فنی و حرفه ای در اشتغال زایی دانشجویان گفت: ۶۵ درصد از دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می شوند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،«رضا نقدی» به همراه معاونان و هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان  در دیداربا حضور در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان سمنان ضمن تشریح فعالیت های دانشگاه فنی وحرفه ای استان سمنان گفت: مهارتی بودن و اشتغال زا بودن رشته های تحصیلی این دانشگاه مهمترین مزیت در مقایسه با سایر دانشگاه ها است.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه این دانشگاه فنی به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان سمنان در چهار دانشکده با سه هزار دانشجو، ۱۲۰ کارمند و ۳۰۰ عضو هیئت علمی و استاد در شهرستان‌های سمنان ، شاهرود و امیرآباد دامغان فعال است گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌ های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازارکار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت دانشگاه فنی و حرفه ای است.

 

 وی با اشاره به عملکرد موفق دانشگاه فنی و حرفه ای در اشتغال زایی اظهارداشت: ۶۵ درصد از دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می شوند که این عدد بالای اشتغال بسیار قابل تامل است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نقدی تصریح کرد:علت آمار اشتغال ۶۵ درصدی فارغ التحصیلان این دانشگاه را گذراندن دروس مهارتی این دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه در هنرستان و کارودانش ها ،برگزاری ۷۰ درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای ، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در سطح این دانشگاه، عدم ورود دانشگاه فنی و حرفه ای به مقطع تحصیلات تکمیلی و در آخر اینکه این دانشجویان به دلیل مهارتی بودن آچار به دست و فنی بوده و به دلیل سطح کم توقعات سریعا جذب بازار کار می شوند.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان تأکید کرد: باید فرهنگ سازی و تبلیغ برای سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در سطوح مختلف انجام شود.

 

نقدی ضمن تجلیل از نقش علما در ترویج فرهنگ مهارت آموزی در خانواده ها، یادآورشد: نفوذ كلام روحانیون و به ویژه خطیبان نماز جمعه در شهرهای مختلف نقش بسزایی در تغییر نگرش خانواده ها نسبت به آموزش های مهارتی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی بین جوانان دارد.

کد خبر 1094595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha